• joannaq

BIM MARS 2018

PowerL skrev 2018-02-07 17:42:02 följande:

10 dagar sen jag slutade på minipiller.

Haft äl-värk och äl-flytningar på dag 8 och 9 efter stoppet. Men ingen stegring på äl-tester. Vi låg på ändå för säkerhets skull. Idag har jag ingen värk längre och inga äl-flytningar. Tror ni man kan ha äl utan att äl-tester visar det? Det är graviditetskollens stickor...

Ja det tror jag absolut, med mitt förra barn visade aldrig några stickor äl men jag blev gravid ändå :)
  • joannaq
    PowerL skrev 2018-02-07 18:46:48 följande:

Härligt

Testade du noggrant? Alltså varje dag en stund efter mensen tog slut?

Ja det gjorde jag men det va 11årsen nu iofs hehe men har provat nu oxå med stickor och inte fått något bra resultat. Så har köpt clear blue digitalt och ska köra det till veckan istället :)
  • joannaq
    Nynaeve skrev 2018-02-08 08:38:18 följande:
    Tack! Jag fick mensen igår så jag kände mig så himla deppig när jag skrev inlägget. Men nu får man tänka framåt igen! Nya tag och allt det där :)

Lycka till själv!
    Ja jag förstår att det känns tungt, har själv försökt sedan juli förra året och även om det inte heller är så länge så är det jobbigt när mensen kommer. Jag blir ju 36 i år så känns som klockan tickar så fort.. Jag har ju dock två barn 16 och 11 år i år, men min man sedan 4 år tillbaka har inga egna barn. Men jag ringde en fertilitetsklinik förra veckan och hon rådde mig att nu i två månader använda Clear blue digital ältest och om det inte har tagit sig då så skulle jag återkomma {#emotions_dlg.flower}

Nu satsar vi på ett Plus Solig
  • joannaq
    Entriss skrev 2018-02-08 10:44:55 följande:

Hej hej!

Dags för mig att hoppa in här. 

Vi bestämde oss i november för att försöka få ett tredje barn, blev gravida på stört men fick tyvärr missfall dagarna innan jul (v 6). 

Fick första mensen efter missfall 1 februari, så nu är det på´t igen som gäller. 
    Borde ha BIM nån gång runt 3-4 mars, men vi får se när ägglossning inträffar. 
    Tempar med NC sen efter missfallet :) 

Hej

Va hemsk med erat missfall Gråter  Men va härligt att du är så positiv ändå Hjärta

Lycka till nu!
  • joannaq
    TouchOfRed skrev 2018-02-08 15:36:51 följande:

Hej! Jag hoppar gärna på denna tråden. Detta blir vårt 9:e försök sen jag tog ut kopparspiral. Har en son som snart blir 2 år. Tog lång tid att bli gravid och hade ett missfall innan vi lyckades med sonen. Hoppas det går snabbare den här gången <3

ÄL ca 21/2 BIM ca 7/3. Har haft 30 dagars cykel länge men senaste 2-3 månaderna har den varit mer oregelbunden så kommer köra med cb dig ÄL test.

Välkommen Solig

Jag har försökt sen juli men inget än :(

Lycka till Hjärta
    bluegrass skrev 2018-02-08 20:15:28 följande:

Hej!
    Jag hoppar in här jag med!
    Andra försöket, fjärde barnet. Våra barn är 9, 6 och 3. Vi har velat jättemycket fram och tillbaka om huruvida vi ska satsa på en fyra eller ej. Men nu är vi jättepeppade!
    Ni andra som har många barn sedan tidigare, var det ett självklart beslut att försöka få fler?

BIM 1/3

Välkommen Solig

Jag har bara två stycken som är 11 och 16år så kan inte svara direkt på din fråga, jag ville inte ha flera först men nu har jag träffat en ny man sen 4 år tillbaka och han är mannen med stort H eller M eller vad det blir hehe så nu känns det helt rätt med en liten till, speciellt när han inte har något sen innan.

Lycka till Hjärta

• joannaq
    TouchOfRed skrev 2018-02-09 09:09:27 följande:

Jag har läst runt lite om rosenrot. Funderar på att testa. Det ska ju korta ner/stabilisera menscykeln och göra ÄL tydligare. Min cykel har ju varit längre än vanligt de senaste typ 3 månaderna och ÄL har varit otydlig eller uteblivit.... Känns som att det kanske hade kunnat vara nåt för mig eller vad tror ni om det? Har mens just nu, undrar om det är för sent att börja i denna cykeln...?

Jag hade min sista mensdag igår och jag började i tisdags med rosenrot, så inte försent att börja. Men kom ihåg att sluta vid ÄL. {#emotions_dlg.flower}
  • joannaq
    Bambi91 skrev 2018-02-09 08:37:09 följande:

Vad tror folk om glidmedel när man vill bli gravid? Vi har glidmedel som INTE är spermadödande, men har läst på nätet att det kan "sakta ner" spermierna ändå? Har någon här erfarenhet av det? :))

Jag vet inte exakt men vi har aldrig det och det är väl mest för att det inte behövs. Men finns det inte ett som är extra bra om man måste använda och vill bli gravid ? Har för mig jag sett det på www.gravidkollen.se Solig
  • joannaq

I morgon kan jag börja med äl test igen.. Denna gången kör jag cb digital för att slippa tolka :)

• joannaq
    Lindsey77 skrev 2018-02-10 22:42:26 följande:

Jag med, har aldrig provat det innan. Förra cykeln testade jag dock 2 ggr, fick neg, trodde jag redan haft ÄL... så jag slutade testa och sparade dem till den här månaden istället. Fick ÄL 10 dagar senare än jag trodde förra månaden, tror det berodde på mitt missfall... funderar dock när jag ska börja testa, har en cykel på 33-40 dagar. Är på dag 16 idag...

Jag har heller aldrig provat digitala :) Det fanns en tabell att gå efter och jag som har en cykel på 26 dagar ca skulle börja testa 7 dagar efter mensens första dag. Om man hade över 30 så tror jag det stod 20 dagar innan bim men kan kolla i morgon vad det stod. Jag skulle ha börjat testa idag egentligen men missade visst :p
  • joannaq
    Regnbågsmorsan skrev 2018-02-11 11:41:56 följande:

Då hamnade jag med här då mensen kommit med full kraft. Fjärde inseminationen blev inget heller. Försöker ladda om för ett femte försök. Tar inte det heller får vi nog fundera på hur och om vi vill gå vidare. Kostar ju en del varje gång eftersom vi gör det i Danmark.

Nej va tråkigt :(

Då håller vi tummarna för att det tar sig nästa gång <3
Svar på tråden BIM MARS 2018