Hjälp ska jag ta hänsyn till min dotters bonussyskon?
Jag och mitt ex har en dotter på 12år och vi har gemensam vårdnad. Förra året flyttade han ihop med en kvinna (som i sin tur har tre barn) efter en tids otrohet. Efter att ha berättat för barnen att deras livssituation ska förändras flyttar de ihop efter tre månader. Den första sommaren så bestämde jag och mitt ex att jag skulle få ha min dotter en månad medan han tog bara varannan vecka. Vilket tydligen ställde till det enligt honom. Hos dem hade det blivit kaos. Att barnen blev ledsna när det gjordes saker när alla inte var med. Så i sommar så står vi nu inför samma kaos som exet vill slippa. Jag har nämligen bett få ha dottern under mina tre semesterveckor Jag kan ju tillägga att jag har väldigt svårt att ta enstaka semesterdagar när det är lov medan mitt ex och hans nya är hemma varje lov med barnen. Jag har pratat med min dotter och förklarat hur det ser ut när man har två familjer. Jag har även frågat dottern hur hon vill göra i sommar om hon kan tänka sig att vara med mig i tre veckor och det vill hon. Vilket har gjort mitt ex arg över för han vill att jag pratar med honom först om sådant. Så vad tycker ni, ska jag ta hänsyn till mitt ex familjeliv? Det är väl ändå deras jobb att förklara hur det är när man har bonussyskon/ två familjer?