Exsambo låter 11 årig tjej gå hem själv på kvällar
Jag och min sambo separerade för 8 månader sen. Vi har två flickor tillsammans. En på 7 och en på 11 år. Under vårt förhållande var vi sällan överens om varken barnuppfosan eller värderingar i livet. Fortsättningsvis har dessa skilda synsätt inte förändrats sen separationen. Vi tänker väldigt olika och skillnaden är nu att jag inte kan påverka det som jag anser vara fel med barnets bästa som utgångspunkt. Ikväll ringde min 11 åring till mig när jag satt i kvällsmöte runt 17.30 tiden på jobbet. Hon ville att jag skulle hämta henne hos en kompis och köra hem henne då pappa vägrar hämta henne med argumentet att hon ?måste bli självgående?. Det blir mörkt runt 17 och det är en bra bit att gå från kompisen till hemmet. Det finns inte en chans att jag tolererar att min dotter går hem själv i mörkret. Det går dessvärre inte att ha en god kommunikation med mitt ex då han inte kommer att ändra sitt synsätt. Jag känner mig maktlös. Det är inte bara denna situation som uppkommit men detta är en sak som jag aldrig kan acceptera. Någon som kan råda? Tack!