• Anonym (Förkrossad)

En festkväll slutade med en orosanmälan.. snälla hjälp!!!!

Jag vill verkligen be er som kommer ha starka hatkänslor mot mig nu att snälla försöka hålla det för er själva.. jag mår illräckligt dåligt som de är..

I helgen var jag ute en kväll, hamnade i rätt dåligt sällskap och kvällen slutade med att jag fick i mig olämpliga tabletter.. som tur var hände inget utan jag kunde gå hem några timmar senare och känna mig precis som vanligt, bara lite trött efter en festkväll..

kvällen därpå tog jag en tramadol för jag fick ont i min tand (har de på recept just pga tandvärk), och då small de till.. jag vart helt konstig, jag fick hallucinationer på flera olika sätt och jag blev rädd ju mer de tilltog. Det slutade med att jag fick åka in till akuten där jag låg 6 timmar med EKG.. dom gjorde en orosanmälan på mig eftersom jag har min 5åring boendes hos mig.. hela min värld föll.. jag hörde av mig till sonens pappa och var ärlig om detta så han fick höra det från mig först..

idag fick han brevet från soc och skrev till mig att han skulle gå dit och lägga alla kort på bordet, hotade med de ena o de andra om jag inte satte mig ner med han o hans flickvän. Jag sa att jag gärna pratar med honom om dehär men själva eftersom de är Vårat barn de handlar om, men han sa då att ett samarbete bara mellan han o mig ALDRIG kommer ske.. så då väljer jag hellre att han går till soc och försöker med vad han nu vill..

Jag finns inte hos soc, har aldrig gjort nåt sånt här förut o mår jättedåligt över detta.. har tagit hand om sonen hels hans liv medans hans pappa haft varannan helg och själv missbrukat på heltid och åkt fast för detta, dömd för de samt själv fått orosanmälan pga droger..

Jag är så jävla nervös för vad som kommer hända.. kan soc bestämma att sonen ska bo hos pappa istället? Kan ett misstag vara slutet för mig som mamma? :?(

Finns de någon som suttit i liknande sits? Någon som vet hur de går till?

• Svar på tråden En festkväll slutade med en orosanmälan.. snälla hjälp!!!!
  • Anonym (,d)
    Anonym (Va) skrev 2018-01-24 20:08:41 följande:

Jag förstår inte.. Hur kan du tro att dom ska ta pojken ifrån dig pga av ETT misstag och ge honom på heltid till någon som är missbrukar och är dömd för nått slags narkotikabrott. Hör du inte själv hur dumt det låter?

Nej det låter inte så troligt.
  • SysterY
    Anonym (Va) skrev 2018-01-24 20:58:02 följande:

Nej det var inte bra. Men hon fick i sig tabletter när barnet hade barnvakt. Hon mådde bra innan hon åkte hem till barnet. Sen visste inte hon att det som fanns kvar i kroppen skulle reagera som det gjorde ihop med hennes receptbelagda tabletter. Att det hände 1 gång gör henne inte till en olämplig vårdnadshavare.

Nog kan soc anse att jon är oläpmlig som vårdnadshavare efter detta men det är föga troligt.
  • Anonym (Förkrossad)

Tack för era svar.

Jag står för mitt misstag och gråter dagligen över detta för vad det kan göra mot min son.

Pappan förklarade igår att han mer eller mindre kommer göra alltför att förstöra för mig nu.

Han och hans tjej han i 2 år bråkat med mig och självklart blir detta en chans dör dom att bråka ännu mer..

han finns ju i soc papper och hans tjej oxå för hon haff problem med sina egen barn där ett av dom blivit placerade i fosterhem..

jag hoppas dom hör vad jag säger ovh inte tittar på mig och himlar med ögonen..

Vilka kan dom komma att kontakta om dom vill utreda vidare? Hur hemskt vore de inte om dom ringer förskolan och berättar vad som hänt..

• QueenIsis82
    "hamnade i rätt dåligt sällskap och kvällen slutade med att jag fick i mig olämpliga tabletter."

Om mannen missbrukat (missbrukar?) så känns det som att det ska till en viss typ av tjej att skaffa barn med honom. Undrar vad TS är för typ av person om nån annan får beskriva henne, mer objektivt än i trådstarten här.

Misstag kan man göra. Men vi är många som går igenom hela livet utan att hamna i fel sällskap och få i oss tabletter. Man "råkar" inte göra sånt särskilt ofta. Säger väl inte att det inte kan hända - finns de som överlevt att störta med flygplan också - men just saying... Är skeptisk mot om TS verkligen är så mycket mer lämplig än mannen. Utifrån hur hon skriver om honom och flickvännen m.m.

Och känns som att om man verkligen bara fått i sig nästan av misstag, så måste man ju fatta att man är mer lämplig än en som missbrukat regelbundet! Förstår man inte det, eller fortfarande oroar sig såhär mycket för att mannen ska göra det svårt för en, har man kanske inte rent vatten själv... Eller så är inte mannen så hemsk som du försöker intala dig och du vet det inners inne.

Nå jag lär aldrig få veta, eftersom det bara är en version vi får här.
  • Anonym (Förkrossad)

Du menar att en människa inte kan begå misstag?

Om du visste hälften så hade du inte valt att skriva på de sättet som du gör.

Jag bad specifikt om att inte få dessa kommentarer, så tack för din åsikt men den behövs verkligen inte just nu..

• QueenIsis82
    Anonym (Förkrossad) skrev 2018-01-25 11:04:18 följande:

Du menar att en människa inte kan begå misstag?

Svårt med läsförståelsen kanske. Drömmer Som jag skrev:
    QueenIsis82 skrev 2018-01-25 08:45:22 följande:
    Misstag kan man göra. 
    Så nej det menade jag uppenbarligen inte.

Om du visste hälften så hade du inte valt att skriva på de sättet som du gör.

Jag kan bara utgå från den information en trådstartare väljer att dela med sig av.

Jag bad specifikt om att inte få dessa kommentarer, så tack för din åsikt men den behövs verkligen inte just nu..

Varsågod. 

Du bad att vi skulle hålla starka hatkänslor för oss själva. Jag känner inget hat.

• Anonym (?)

Men varför åka in till akuten? Det var liksom en snedtändning, finns väl ingen anledning att åka in till akuten för att man får hallucinationer efter att ha tagit tramadol. Det var ju inte en överdos, vad skulle akuten kunna göra åt saken. Gå och lägga sig är rådet jag skulle ge!

• Anonym (Förkrossad)

Ja men jag visste inte var det var, jag blev jätterädd av effekten och min syster ringde och dom sa att den blandningen var livsfarlig så jag kände att jag inte hade så mkt annat val än att åka in.. nu i efterhand vet jag att jag kunde ha stannat hemma men det blev en helt annan utgång på de hela :-/

• Wolfie13

Lär dig en läxa av det här och sluta med festandet. Visa att du är rejält ångerfull, vilket du ju är! Det ordnar sig :) Säker på att du är en bra mamma till ditt barn men att vara ansvarsfull ska gälla till 100% som förälder, även under utekvällar.

Tänk så här att det ändå är bra att vi har ett system som ska skydda barn mot droger mm. Jobbigt att behöva tjafsa med ditt ex/hans tjej, alla borde sätta barnet i främsta rummet istället för att bråka.
    Gör inte om detta och fokusera endast på barnet nu, visa exakt de känslorna som du gör här. Känner med dig!

Svar på tråden En festkväll slutade med en orosanmälan.. snälla hjälp!!!!