• paam

BF oktober 2018

Mili91 skrev 2018-03-28 13:42:46 följande:

Hej! ???? Vad kul att vi ska ha bf i oktober ?? idgaär jagvecka 10+5

Jag såg bebis v8+4 och hjärtat tickade så fint.

Symptomen kommer och går (ej växtvärk och ömma bröst de är ihållande)

Har KUB om exakt 2 veckor 11/4 . Hoppas verkligen allt ser bra ut!

Va även hos sjukgymnast för gravida idag. Hon rekomenderar mig att

Sjukskriva mig så fort det är möjligt. Har ett mycket krävande jobb inom personlig assistent

Och använder min rygg för alldeles för tunga arbeten. Hur är det för er, känner ni avnågot i ryggen redan? Jag är tydligen över rörlig också..

Jobbar inom förskola ålder 1-4 år & känner redan av foglossningar fastän jag bara är i v 12
  • paam
    Mili91 skrev 2018-03-28 22:18:02 följande:

Är det din första graviditet? 

Skönt jag inte är ensam, även fast det är trist att det ska börja så tidigt för oss! 

Tror du det kan vara något problem från läkare och eller FK? Sjukgymnasten sa att läkaren skulle gå på samma linje som henne, men FK kan vara ett problem när det är så tidigt. Har du bättre koll?

Första barnet här så har inte så bra koll på hur FK ställer sig i den frågan faktiskt! Jag vet ju att dom kan vara lite sur när det gäller annat men har man bara läkarintyg brukar det ju gå :)
  • paam
    Mili91 skrev 2018-03-29 20:52:45 följande:

Ja det är första här också, vad spännande! :) Vilket datum har du fått bf? Har/ska du göra vanligt UL eller KUB?

Nej jag hoppas de inte ska vara några problem!

BF 12/10, gjort två VUL en gång hos spec mvc innan jag påbörjade behandling med blodförtunnande & en gång nu i veckan pga en blödning. Allt såg fint ut båda gångerna :)

Nu väntas KUB den 4/4 & har efter det RUL 17/5 & ett tillväxtultraljud inplanerat lite senare i graviditeten :)

Dudå?
  • paam
    Migas skrev 2018-03-30 10:35:05 följande:

Ligger just i soffan och försöker vila ut förkylning som dottern dragit hem från förskolan. Det märks att jag har sämre immunförsvar nu för sån här förkyld med riktigt slemhosta, nysningar, ont i huvudet och kroppen var länge sen jag var. Jag som redan var trött utav graviditeten innan, känner mig nu helt energilös och orkeslös och jag får tvinga mig att göra det mest nödvändiga för mig och dottern.

Jag längtar efter att få se den lilla krabaten den 9 april

Vad härligt att snart få se den lilla krabaten igen. Är det pga att du äter blodförtunnande du får göra ett tillväxtultraljud?

Ja precis & för att de vill säkerställa att barnet får i sig den näring den behöver då jag även har celiaki (glutenintolerant, så de vet inte hur mycket av näringen jag stoppar i mig som tarmarna klarar att ta upp) :)
  • paam
    MammaTillTvå90 skrev 2018-04-04 06:09:14 följande:

Är det bara jag som är kvar här? :P

Idag är det iallafall Kub. Har legat vaken halva natten. Kl 08.00 smäller Det! Skräckblandad förtjusning..

Jag är också kvar! Har också KUB idag, 13:45 & håller tummar & tår att allt ser bra ut för oss båda :D
  • paam

Varit på KUB nu & lillen mår super! Fick väldigt låg risk <1 på 20000 & räknades ned till en 15åring i riskbedömning, det kändes skönt! :) Bebis var lite busig så undersökningen tog nästan 1 hel timme, lika nöjd är jag ändå ;) blev även flyttad till 11/10 (istället för 12/10) :D

• paam
    Migas skrev 2018-04-05 05:10:30 följande:

Vad roligt att du sett den lilla och att den mår bra Hur menar du att du räknades ned till en femtonåring, pga den långa sannolikheten eller? Kanske jobbigt att ligga still så länge, men vad mysigt att få se den en hel timme. 

Jag längtar tills vi ska göra KUB på måndag, men samtidigt börjar jag bli så nervös att den kanske inte ska leva Vad skönt att det såg bra och att skönt att du fick bra siffror så att du kan slappna av och njuta nu  

Vart du flyttad något eller fick du samma BF? 

Ja precis, så sa hon iallafall, att på grund av BMI, blodprover, måttet på nupp och allt tillsammans visade så låg risk så räknades jag ner till en 15 åring i riskskalan, förmodligen kommer dom visa något liknande för dig! :)

håller tummarna att allt går lika bra för dig!
  • paam
    Myrsine skrev 2018-04-05 18:28:17 följande:

Vi har också rul 17 maj :) Beräknad 4 okt

Har också rul 17 maj! Haha vad roligt :)
  • paam

Jag berättade på jobbet för 2-3 veckor sedan för att de hade börjat pratats om jag var gravid eller inte. Då jag redan hade börjat få mage, nu går magen inte alls att dölja så vi gick även ut med det offentligt på sociala medier osv i onsdags efter Kub :)

Känns skönt att alla vet faktiskt! Känns mycket mer på riktigt nu :)

• paam
    familjenl skrev 2018-04-07 09:59:41 följande:

FACEBOOK grupp! Nu har jag startat en ny grupp, men den är hemlig och det verkar som jag bara kan bjuda in vänner. Så ni som vill vara med kan citera detta inlägg så skickar jag ett privat meddelande med min info så får ni bli vän med mig så lägger jag till er i gruppen! :)

Jag vill vara med! :)
Svar på tråden BF oktober 2018