Inlägg från: Längtarefterdighelatiden |Visa alla inlägg
  • Längtarefterdighelatiden

BF oktober 2018

Jag hänger gärna på tråden! Jag är 43 år och gravid för tredje gången men de andra har blivit tidiga mf.

Nu är jag i v6, 5+2. Jätteglad men också jättenervös.

Igår flög illamåendet på mig! Har inte kräkts men det ligger där och bråkar med mig. Mensvärk, gasig och trög i magen, trött och ett humör som sambon får stå ut med stackarn... Har bokat privat vul nästa vecka och om det är ok bokar jag tid på mvc.

Vad har ni för tips på vad som är gott att äta när man mår så här illa?

5+5 idag och har knappt några symtom alls efter att ha mått svinilla i fyra dagar och haft ont i magen och flytningar. Kan inte låta bli att bli orolig.

Ska göra vul på tisdag, skulle vilja göra det NU!

Kakan0 skrev 2018-02-11 10:12:05 följande:

Har precis fått missfall (5+1) hoppas det går vägen för alla er andra.

Nej... Jobbigt...

Hoppas att du snart blir gravid igen!

Gjort vul idag och fick se ett tickande hjärta! 6+0 flyttades jag fram till med bf 9/10. Lycka! Det är tidigt att ropa hej redan men nu finns det chans i alla fall!

Den som väntar skrev 2018-02-16 08:54:53 följande:

Hej, Är det någon som vet när man kan/bör skriva in sig på mödravården tidigast? Jag är nu 7+0. So far so good...

Trevlig fredag på er!

Jag ska på inskrivning nästa vecka, då kommer jag att vara på 7+4. Ring mvc och hör vad de säger.

Första barnet för mig också, 43 år, så man håller tummar och tår varje dag!
    Den som väntar skrev 2018-02-16 11:34:22 följande:

Åh vad spännande! Håller tummar och tår med dig! Jag ringde mvc och ska på inskrivning den 26/2. Jag borde vara 8+4 då. Vi verkar ligga väldigt nära varandra! Livrädd att resan tar slut när som... Men varje dag som går blir hoppet lite större!

Ja vi är väldigt nära varandra! Och med justeringar som kommer längs vägen så kanske det blir samma dag i slutändan!

Hur mår du? Jag mår bra. Lite för bra tycker jag. Vill ha en del symtom så att jag fattar. Har lite ont i magen ibland, får yrsel ibland, illamående ibland, ömma bröstvårtor...
    Den som väntar skrev 2018-02-16 16:39:04 följande:

Jag mår också toppen och skulle gärna ha mer symtom för att förstå att det händer något i kroppen... Lite yrsel då och då och en släng av illamående ibland men inte mer än så. Jag är gravid genom äggdonation och äter extra hormoner just nu så vet inte om det påverkar symtomen. Efter några graviditetsförsök med egna ägg och 2 MF som följd gav jag upp och gick denna väg istället. Du får gärna berätta hur det går på inskrivningen nästa vecka så är jag lite förberedd.

Igår var vi på inskrivning, dag 7+2. Mår fortfarande för bra enligt mig. Barnmorskan sa att det är så olika med symtom men förstod min oro efter missfall.

Jag hade fått ett formulär hemskickat som vi gick igenom. Det handlade om min och sambons hälsa, tidigare graviditeter osv. Fick där fylla i ett formulär om alkoholvanor. Hon pratade om kost och träning. Jag bör komma igång och röra mer på mig, jag har i all noja tom varit rädd för det...

Jag ska då göra ultraljud om 2,5 vecka (för min oro skull) kub om 3,5 vecka och vi bokade till och med in rul i maj! Känns overkligt!

När ska du på inskrivning? Var det nästa vecka?
    Den som väntar skrev 2018-02-23 14:37:18 följande:

Vad skönt att det gick bra. Gjorde du VUL samtidigt? Jag ska på inskrivning på måndag men på ett till VUL nu på lördag då det inte görs i samband med inskrivningen. Jag är så nojig, känner fortfarande ingenting, så jag ville inte vänta längre utan att veta att det växer som det ska... Jag ska försöka boka in KUB så snart det går... 

Jag vill också komma igång och träna. Min klinik har dock sagt att jag bör ta det lugnt fram till 3 månader men det är pga av de hormoner jag tar. I "vanliga" fall ska det inte vara farligt alls att träna men jag förstår din oro! Trevlig helg!

Jag gjorde vul förra veckan (6+2) som visade en liten filur med ett tickande hjärta så jag tycker det känns bra att vänta tills om två veckor. Även om jag såklart skulle vilja kolla varje dag!

Igår och idag har jag haft rosafärgade flytningar. Även om jag vet att man kan ha det så blir jag nojig. Är livrädd att det ska vara rött i trosskyddet nästa gång! Bara att försöka slappna av...

De senaste nätterna så har jag drömt jättemycket! I vanliga fall drömmer jag ibland så där som man gör men nu känns det som att det är nätterna igenom. Nån mer som drömmer mycket? Vet inte om det har med graviditeten att göra eller om hjärnan har blivit helt knäpp!

Sobioor skrev 2018-02-25 22:58:00 följande:

Jag drömmer också helt galet mycket, flera drömmar per natt som jag kommer ihåg när jag vaknar, dessutom vaaaaarje natt! Tyvärr är det en hel del mardrömmar men jag minns att jag hade samma i början när jag väntade dottern :) . Så antar att det är nåt med hormonerna. Gick in i v 9 idag ^^,

Jag som redan vaknar ofta & sover dåligt då dottern har orolig sömnperiod just nu haha. Hon föddes Btw den 7/9 2017 så det kommer bli 13 mån mellan dessa  = inte mycket sömn för mig på nåt år HAHA!

Tack, skönt att höra att du också drömmer! Jag går in i v9 imorgon och jag har läst att hormonerna står som högst då så det har kanske sin förklaring där!
Svar på tråden BF oktober 2018