Inlägg från: Anonym (EmmaLjung) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EmmaLjung)

Sen abort - hur mår man sen?

Jag gjorde abort nån gång i v12-14 var svårt bedöma exakt. Fick första pillret hemma och det andra på sjukhuset. Det tog en hel dag på sjukhuset morgonen-kväll.

Man fick ju såklart magsmärtor,sammandragningar? Men det var inte jätte farligt utan helt klart hanterbart.

Slutade med en skrapning och då är det bra om man inte är ensam så man har någon som kör hem/hjälper en hem om man är påverkad efter narkosen.

Men ja för mig var det inte speciellt svårt psykiskt för jag var helt på det klara med vad jag ville och så tidigt hade jag inte fått några känslomässiga band.

Det är ju så olika så ingen kan ju veta hur det blir för dig.

• Anonym (EmmaLjung)
    Anonym ((Rädd)) skrev 2018-01-24 18:40:51 följande:

Skönt att höra att du ändå tyckte att det var hanterbart. Hade du gått igenom nån förlossning innan?

Hur mådde du tiden efteråt rent fysiskt? Blödde du mkt, hade ont, fick vara hemma?

Nej ingen förlossning innan.

Oj nu är det här 10 år sen så jag kommer inte ihåg så exakt, men jag hade förmodligen kommit ihåg om det hade varit hemskt smärtsamt.

Fysiskt var jag nog som vanligt, jag blödde väl några dagar efteråt men inte några fruktansvärda mängder utan det gick hantera med vanligt mensskydd har jag för mig. Men tror jag höll mig hemma iallafall de första dagarna, var visserligen arbetslös men rände inte runt utifall att det skulle börja blöda mer. Hade inte ont heller, typ vanlig mensvärk, evetuellt snäppet kraftigare.
Svar på tråden Sen abort - hur mår man sen?