• BragoP

Tror fostret har dött!

Anonym (öh) skrev 2018-01-31 11:44:30 följande:

Ja, det är ju inte ovanligt på familjeliv men i ditt fall kanske du minns fel, förstod fel eller överdrev vad du tyckte dig höra. Jag har gjort fem IVF färskförsök och två FET, blivit gravid alla gånger och gjorde ultraljud alla gånger och det går inte att höra hjärtslag innan absolut tidigast vecka 9 men oftare vecka 10. 

Vi hade ett vul i vecka 6+3 och vi hörde hjärtslag. Vad yrar du om?

Till ts. Jag beklagar verkligen!
  • BragoP
    Anonym (öh) skrev 2018-01-31 11:52:30 följande:

Ja, dina egna. Jag "yrar" om samma sak som alla läkare gör. 

Jag skriver sista inlägget nu gällande detta. Jag gjorde mitt vul hos läkare och hon lät oss höra hjärtslagen. Jag tror knappast att mitt hjärta slog med den frekvensen. Men min läkare hade väl fel då...
  • BragoP
    Pascal skrev 2018-01-31 12:16:37 följande:

Ja ett VUL! Det är ju en helt annan sak än det TS håller på med vilket är en DOPPLER som man ska sätta UTANPÅ magen för att lyssna efter hjärtljud. Att höra hjärtljud UTANPÅ magen så tidigt som i v 6-7 går inte! Då måste man gå inifrån vilket din läkare gjorde! Du pratar ju om en helt annan sak än det vi andra gör...

Blev ett inlägg till ändå. Ja jag har hela tiden sagt VUL och trodde att det var det denna människa också syftade på. Om hon/han syftar på doppet så förstår jag helt varför vi inte var överens.
  • BragoP
    Pascal skrev 2018-01-31 19:17:35 följande:

Det är ju det hela tråden handlar om och vi andra sätter oss emot att hon ska stoppa upp dopplern i underlivet för att kolla efter bebis eftersom den inte är gjord för det... :)

Ja det är jag med på men den jag svarade tyckte jag motsatte sig att överhuvudtaget höra hjärtljud oavsett metod. Mitt misstag helt klart :)
Svar på tråden Tror fostret har dött!