• Pascal

Tror fostret har dött!

Anonym (Ledsen och orolig) skrev 2018-01-24 11:23:44 följande:

Dör? Det jag läst är att för många kan ev orsaka att barnet blir vänsterhänt. Aldrig hittat något om att foster dött.

Jag har läst att man inte vet säkert än men att man forskar på det. Det man tror är att ultraljudsvågor påverkar barnet på så vis att dom skickar ut värme och på så vis kan vara skadligt om man gör det för ofta och för länge då det kan påverka temperaturen inne i livmodern och även den egna kroppstemperaturen hos bebisen.

Jag förstår att du är orolig då du haft flera missfall förut men helt ärligt så blir absolut INGENTING bättre av att du håller på och gör egna UL hemma med en maskin som inte ens är avsedd för vaginala UL! Sluta genast med det!

Får du missfall så får du missfall oavsett hur mycket du försöker förbereda dig på det eller kollar efter hjärtljud varenda dag. Tyvärr.

Jag tror att det snarare gör saken värre då du stressar upp dig själv ännu mer och går på helspänn hela tiden och bara tänker negativt. Försök att ta dag för dag och ha en ?den här gången kommer det gå bra, varför skulle det inte göra det?-inställning? istället och hoppas på det bästa.

Önskar dig all lycka till TS!
  • Pascal
    BragoP skrev 2018-01-31 11:58:43 följande:
    Jag skriver sista inlägget nu gällande detta. Jag gjorde mitt vul hos läkare och hon lät oss höra hjärtslagen. Jag tror knappast att mitt hjärta slog med den frekvensen. Men min läkare hade väl fel då...
    Ja ett VUL! Det är ju en helt annan sak än det TS håller på med vilket är en DOPPLER som man ska sätta UTANPÅ magen för att lyssna efter hjärtljud. Att höra hjärtljud UTANPÅ magen så tidigt som i v 6-7 går inte! Då måste man gå inifrån vilket din läkare gjorde! Du pratar ju om en helt annan sak än det vi andra gör...
  • Pascal
    BragoP skrev 2018-01-31 14:07:36 följande:

Blev ett inlägg till ändå. Ja jag har hela tiden sagt VUL och trodde att det var det denna människa också syftade på. Om hon/han syftar på doppet så förstår jag helt varför vi inte var överens.

Det är ju det hela tråden handlar om och vi andra sätter oss emot att hon ska stoppa upp dopplern i underlivet för att kolla efter bebis eftersom den inte är gjord för det... :)
Svar på tråden Tror fostret har dött!