• elyse

Hjälp med studierna. Hur ser era barns dagar ut?

Såhär kan en vardag se ut för min treåring:

07:45: Blir väckt. Går till vardagsrummet och ser på TV medan jag gör frukost. Oftast äggröra och äppeljuice till. Äter medan lillasyster (7 mån) blir matad i köket.

08:15: Borstar tänderna. Byter blöja, borstar håret (Gör ibland någon frisyr med tofsar eller bara ett hårspänne i luggen) och klär på kläderna. När lillasyster är helt färdig med ytterkläder etc kläs ytterkläderna på. Hon får välja mellan overall eller tvådelat. Vi tar syskonvagnen till förskolan och är där ca 08:50.

15:00: Hämtas på förskolan. Ibland går vi till en lekplats i närheten. Oftast går vi en promenad så att hon får sova en stund. Hon sover inte på förskolan, deras vila är för tidig. Om hon är trött vid hämtning tar det bara 10-15 minuter att somna och sedan sover hon 60-90 min.

16:30/17: Hemma. Leker på sitt rum/i vardagsrummet medan jag förbereder middagen.

18:00: Middag. Äter gärna köttbullar, pannkakor eller soppa med vitlöksbröd. Gärna plock-grönsaker som oliver.

19:00: Bad i balja i duschkabinen.

19:30: Mer lek. Hjälper till att städa lite.

20:00: Borstar tänderna. Lägger sig i sängen och lyssnar på cd-saga medan lillasyster dricker välling. Sedan läser jag för båda barnen. 3-4 böcker brukar jag hinna med. Oftast är det samma böcker under långa perioder. Fyra böcker tar ca 40 min. Vid 21 brukar båda sova.

Svar på tråden Hjälp med studierna. Hur ser era barns dagar ut?