Hjälp med studierna. Hur ser era barns dagar ut?
Jag studerar barn och fritid och vi har fått olika skolprojekt som vi ska skriva om.
Jag själv har fått tilldelat att jag ska skriva om hur olika småbarns dagar och rutiner kan se ut. ( Detta för att vi skall kunna lära oss att arbeta med småbarn och lära oss hur olika barn har det.)
Då jag själv inte har småbarn så tänkte jag höra med er här om ni skulle kunna hjälpa mig lite med detta skolarbete.
Genom att förklara lite hur era barns dagar kan se ut med deras rutinerna ut med måltider , kläder , eventuell förskola, lekar sysselsättning , blöjbyten . vila mm.
Ja lite enkelt en dagbok för en dag så jag kan jobba vidare och göra en bra uppsats som då visar hur ett barns dag ungefär ser ut.
Tack på bästa förhand.
Exempel som jag hittade i en av skolböckerna men vill veta hur det ser ut i verkligheten för er för att kunna skriva en så bra uppsats som möjlig och lära mig så mycket som möjligt:
Pelle 2 år vaknar kl 06,30 då får han frukost smörgås och juice.
Sen vid 7 så borstar vi tänderna på och sätter på Pelle ny blöja och rena kläder innan förskolan. Pelle leker fram till ca 8 då vi går till förskolan.
Hämtar Pelle vid 14 på förskolan då brukar vi träffa andra kompisar i lekparken .
Sen går vi hem och Pelle vilar sover 1 timme medan vi lagar mat.
Byter på Pelle innan mat vid 16-17 sen leker Pelle lite och tittar på Tv med oss .
Vid 20 tiden så får Pelle kvällsfika eller välling och efteråt borstar vi tänder och tar på ny blöja och tar på pyjamas.
Pelles favorit mat är makaroner och korv.
Pelles favorit leksak är bilar.
Pelle skulle aldrig kunna sova utan sin nalle och napp.
Pelle är 2 år och har inga syskon.