• FruSötPotatis

Kan ni, kvinnor, sluta kissa?

En sak jag har funderat ett tag på nu. Både manen och 1/2 söner klarar alldeles utmärkt av att sluta kissa, men både jag och dottern har svårt med detta. Även en av mina väninnor klarar inte av det. Så kvinnor av familjeliv, klarar ni av att "pausa" kissandet när ni väl har börjat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan ni, kvinnor, sluta kissa?
  • LaFontaine

Sen barnafödande kan jag inte längre göra det mellan ägglossning och mens. Mellan mens och ägglossning går det dock utmärkt. Kroppen...

• EmberEyes
    Tofflans skrev 2018-01-23 07:18:38 följande:
    Det är väl samma knip?
    Jag menade att "klippa strålen" och fortsätta igen som knipövning. Var otydlig där.
  • HelaGotland

Nej det skulle aldrig komma på fråga. Fy, så obehagligt. Det skulle ju vara som att avbryta en orgasm för att sen inte bli tillfredsställd, eller att någon ställer fram en banana split framför en med chokladsås glass, nötter och grädde, men du får bara äta en matsked, sen ras den ifrån dig för alltid. I helsike heller att jag gör.

• Meriall
    Jenny Nilsson skrev 2018-01-22 21:54:35 följande:

Jag har också gjort knipövningar och har inga problem med det, men det är inte samma sak som att jag kan sluta mitt i "kisset". Tror mer det är en mental grej än en fysiskt.. har jag väl börjat så kommer allt...

Jag tror också det är olika för har inga problem att sluta kissa. Kan sluta hur många ggr som helst eller bara bli halvfärdig och torka/gå till bussen men vanliga knip är jag usel på. Kanske är mentalt att jag har svårt med de vanliga iofs...
  • CarinaL26

Precis som Jenny så klara jag inte av det och har inte kunnat det på många år. Olyckor har hänt mig med så jag vet precis hur det är. Hade gärna kunnat knipa av strålen vid såna tillfällen.

• Cazzandra

Jag upphör aldrig att förundras över de frågeställningar en del har... Hur kan man gå omkring och fundera på sådana här saker? Och hur kommer man på tanken att fråga?

Men eftersom du vill veta så kan jag svara ja.

En stjärna behöver mörker för att lysa.
  • Presens

Jag har fått lära mig att knipa av kissandet ska man enbart göra för att hitta igen musklerna att arbeta med och att det är skadligt att göra det rutinmässigt när man kissar. Minns dock inte riktigt på vilket sätt det inte var bra. 

• Minniemousemommy

Jag gör knipövningar varje dag när jag kissar, det är en utmaning ju och bra för fifi :) Känns som en bra sak att kunna, xd 

• Kirenaj68
    FruSötPotatis skrev 2018-01-22 21:27:20 följande:

En sak jag har funderat ett tag på nu. Både manen och 1/2 söner klarar alldeles utmärkt av att sluta kissa, men både jag och dottern har svårt med detta. Även en av mina väninnor klarar inte av det. Så kvinnor av familjeliv, klarar ni av att "pausa" kissandet när ni väl har börjat?

Varför ska man sluta pissa när man väl har börjat?
Svar på tråden Kan ni, kvinnor, sluta kissa?