• FruSötPotatis

Kan ni, kvinnor, sluta kissa?

En sak jag har funderat ett tag på nu. Både manen och 1/2 söner klarar alldeles utmärkt av att sluta kissa, men både jag och dottern har svårt med detta. Även en av mina väninnor klarar inte av det. Så kvinnor av familjeliv, klarar ni av att "pausa" kissandet när ni väl har börjat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan ni, kvinnor, sluta kissa?
  • Jenny Nilsson

Nej, absolut inte.. har jag börjat kissa kan jag inte avbryta mitt i. Det har hänt att jag försökt, men det funkar absolut inte. Jag önskar att jag kunde det, för ibland har det hänt en "olycka" och det är ganska pinsamt..  

• Meriall

Ja absolut, inga problem. Har typ aldrig gjort knip och fött barn x2.

• äldreochklokare

Det handlar om att träna upp "knipet" och det är ju perfekt att träna just genom att klippa strålen för då märker man direkt om det funkade eller inte Glad

• Scoops

Jodå. Utan problem. Har bra kontroll på det dessutom, hör nog hemma från när man gick i skolan och skulle kissa så "tyst" som möjligt så ingen fattade vad man gjorde på toaletten Drömmer haha!

• Scoops
    äldreochklokare skrev 2018-01-22 21:47:41 följande:

Det handlar om att träna upp "knipet" och det är ju perfekt att träna just genom att klippa strålen för då märker man direkt om det funkade eller inte Glad

Åh! Det visste jag inte! Då har man ju tränat när man egentligen suttit och fjantat sig kanske Skrattande
  • Jenny Nilsson

Jag har också gjort knipövningar och har inga problem med det, men det är inte samma sak som att jag kan sluta mitt i "kisset". Tror mer det är en mental grej än en fysiskt.. har jag väl börjat så kommer allt...

• Rafael90

Har alltid kunnat, började med knipövningar av andra anledningar för ett par månader sedan men det har varken gjort till eller från för kisseriet.

• Jenny Nilsson

Har kissat ordentligt i strumpbyxorna en gång.. pinsamt, ja.. så jag vet vad jag pratar om 

• EmberEyes

Sluta kissa som i knip-övningar, ja.
    Sluta kissa som i att avbryta mitt i strålen, torka mig och gå till bussen, nej.

• Långbenopluto
    EmberEyes skrev 2018-01-22 23:42:14 följande:
    Sluta kissa som i knip-övningar, ja.
    Sluta kissa som i att avbryta mitt i strålen, torka mig och gå till bussen, nej.
    Det är väl samma knip?
Svar på tråden Kan ni, kvinnor, sluta kissa?