Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Val 2018

Det är inte alliansen som förstört skolan, kommunaliseringen genomfördes av Göran Perssons regering. Och flumskolan började redan på 70-talet och föraktet för kunskapsskolan har bara fortsatt sedan dess, påhejat av vänsterkrafter och Mp.

Jag tittar aldrig på partidebatter, allt de säger är så förutsägbart. Vilka frågor de driver och vad de faktiskt gör eller inte gör är viktigare. Jag röstar på de som har det vettigaste partiprogrammet och driver de frågor jag känner mest för. i praktiken det parti som är det minst dåliga.
    Jag är också bekymrad för framtiden, politiker verkar inte kunna hantera situationen och otryggheten ökar hela tiden. Folk skjuts ihjäl varje dag och polisen står handfallen, vad jag förstår har de inte gripit en enda skyldig. Integrationen har misslyckats, som väntat, och vi får ett alltmer segregerat samhälle. Världsläget försämras hela tiden och mentalpatienter väljs till ledare i land efter land. Krigsrisken är en realitet, något som var otänkbart bara för några år sedan. Alla talar om klimathotet men ingen gör något utom att skylla på varandra. Folk tycks bli dummare och dummare, de lyssnar på stollar som bara vill skapa konflikter och tror på fake news som att vaccinationer är farligt och att kor är miljöbovar. Vete fan var det slutar...

Svar på tråden Val 2018