Val 2018
Jag vet att ett sånt här forum kanske egentligen skulle passa bättre på flashback där människor inte kan bete sig på samma sätt som folk kan här. Meningen med det här forumet är dock inte att skapa krig, utan att höra era idéer och det är därför jag ändå beslöt mig för att lägga upp det här, där jag vet att folk är trevliga!
Ska man rösta på dem som säger en massa, men inte kan genomföra det?Ska man rösta på dem som hela tiden kommer med falsk fakta och trycker ner ?den andra gruppen??
Eller ska man istället rösta på den gruppen som är hatiska och själv älskande?
För er som inte förstår vad jag menar med det över så talar jag om valet 2018 då det kommer stå mellan de Rödgröna, Sverigedemokraterna och Alliansen. Jag har ända sedan jag varit ett litet barn älskat att titta på partiledardebatter. Jag har dock aldrig varit så rädd som jag faktiskt är inför valet i höst. Vad jag ska rösta på har känts självklart ända sedan jag började följa politiken vid cirka 5 års ålder, men jag funderar verkligen efter att ha tittat på partiledardebatten den 17 Januari 2018. Vill vi ha de rödgröna som ju kommer med bra idéer, men kanske inte heller riktigt vågar öppna upp ögonen för allt det som händer. De som vill så mycket, men inte kan få sakerna att hända. Eller Sverigedemokraterna som säger att våldtäkter endast finns i Sverige på grund av invandringen, vill påpeka att just detta stör mig något enormt då jag själv blivit våldtagen av en svensk man som dessutom är POLIS av alla yrken (men det är ju faktiskt poliser som är bland den grupp som våldtar mest i Sverige). Dessutom påstår Sverigedomkraterna att de vill ha förändring, vem vill inte det? Men att bara vara pålästa i en ända fråga (invandringsfrågan) känns ju inte superstabilt enligt mig. Inte heller om man tittar på vilka SD har i riksdagen, det är ju värsta skämtet. Eller ska man istället rösta på Alliansen som har en del bra idéer liksom de Rödgröna men Alliansen har ju trots allt förstört den svenska skolan och är så himla ?älska sig själva, hata alla andra? vilket ju verkligen märktes i onsdagens partiledardebatt. Lika här tror man även att man kan göra skillnad, men den märktes ju inte av under deras period precis som vi inte såg någon direkt skillnad under de rödgrönas period heller.
Det funkar inte! Det är en sak som är säker. Någonting kommer hända i år! Och jag hoppas verkligen på att se en politisk förändring för vem jag än skulle rösta på i nuläget skulle det kännas som värsta skämtet. Så hur känner ni? Brukar ni engagera er en massa? Tittade ni på partiledardebatten? Eller röstar du bara på det som dina föräldrar lärde dig var det bästa? Eller det du känner verkar mest vettigt? För jag tycker att det känns så himla fånigt. Dessa människor ger vi makten till, men de har ingen aning om hur man uppför sig eller hur man ska göra när man väl får makten. Har i ett flertal år sagt att jag skulle vilja bli politiker medan min familj har sagt nej. Jag börjar förstå vad dem menar nu. Politiken i det här landet håller på att spå TOTALT. Det var ett skämt innan både förrförra och förra valet, men nu känner jag personligen att det inte kommer funka. Så hur känner du? Har du hopp eller känner du också en oro över detta?