• Anonym (Anna)

Hjälp mig förstå denna killen!

I början av december träffade jag en kille. Han är fantastisk på många vis men också så otroligt olik alla andra killar jag dejtat.

När vi träffas är han helt fantastisk verkligen. Han hittar på roliga aktiviteter eller ordnar mysiga hemmakvällar. Ger mig precis lagom med komplimanger (alltid genuina). Han är så nyfiken på mig och mitt liv, min vardag, jobb, vänner, familj, problem och motgångar jag har etc. Han är verkligen genuint intresserad av mig och kommer verkligen ihåg allt jag sagt, allt han sagt till mig, vilka kläder/smycken/underkläder jag bar vid alla våra dejter, namnet på alla mina familjemedlemmar och vänner och vad de gör/hur gamla de är etc, vad vi åt/vilket vin vi drack etc. Inte ens min mamma eller bästa kompis kommer ihåg så mycket om mig. Sexet är galet bra, han får mig att komma gång på gång, innan jag träffade honom hade jag aldrig fått orgasm med någon kille. I sängen är han så otroligt omtänksam men också dominant på ett sexigt sätt. Totalt kravlöst, avslappnat och kul. Har aldrig träffat en kille som varit så intresserad av att lära sig hur jag fungerar i sängen. Efter sex ligger vi och myser och pratar om allt mellan himmel och jord in på småtimmarna (han har väldigt lågt sömnbehov). Är det helg går han alltid upp och lagar mig scones, pannkakor eller något annat lyxigt till frukost på morgonen.

Problemet är bara när vi inte träffas (vi ses typ 2 gånger i veckan). Hörs vi inget mellan dejterna alls mer än att han hör av sig för att sätta nästa dejt några dagar (2-3 typ) efter den senaste dejten om jag inte redan hört av mig. Han hör aldrig av sig innan en dejt för att kolla om den blir av eller så utan han tar bara förgivet att jag ska dyka upp om vi kommit överens flera dagar innan att ses. När vi väl smsar så smsar vi fram och tillbaka några gånger och kommer sedan överens om tid och plats för att mötas nästa gång och sedan säger han bara typ ?Ha en trevlig kväll så ses vi på Måndag? eller ?Måste återgå till jobbet nu, vi ses!? dvs aldrig några långa sms konversationer. Alla andra killar jag dejtat eller varit tillsammans med hör av sig varje dag, skickar god morgon/god natt sms etc och vill smsa fram och tillbaka all ledig tid men den här killen hör jag inte av alls. Frågade honom lite försiktigt efter lite för mycket vin varför och han svarade att han vill ge mig frihet och inte störa i onödan ifall jag är ute med mina vänner, jobbar över, tränar, bara vill ta det lugnt eller så, att han inte är så mycket av en smsare, att jag ju redan vet att han tycker om mig/tänker på mig och att hans erfarenhet är att ju mer man pratar i telefon desto mindre ses man i verkligheten, men att om det är viktigt för mig att vi hörs mer är det bara att jag initierar mer och att jag ju vet att han alltid svarar även om det ibland kan ta några timmar om han är upptagen (han är bara sådan, typ när vi är på dejt sätter han sin mobil på flygplansläge och låter den vara så tex). Han har ingen social media heller typ förutom Facebook vilket är konstigt. Är van med att snapchatta fram och tillbaka tex.

Testade en gång att vänta 36h på att svara på ett sms han skickade och fick inget till under tiden.

I slutet av en dejt föreslår han aldrig nästa utan brukar bara ge mig en kyss och säga att vi hörs och ses snart igen. Jättekonstigt tycker jag, men om jag skickar ett sms dagen efter frågar han alltid när jag har tid att ses nästa gång. Vet inte om det är att han är rädd att jag ska säga nej eller ifall han vill ge mig tid att fundera på om jag vill ses igen eller nått?

Han har aldrig ställt in någon dejt (vi har väl varit på typ 10-12 nu tror jag) och spelar aldrig svår, dvs han svarar alltid på sms och ringer upp om jag ringt. Frågar jag om vi ska ses över sms tex får jag aldrig några ?kanske?, ?vi får se? eller nått utan alltid ja gärna eller nej med en förklaring till varför han inte kan ses då men att han gärna träffas någon annan dag.

Han har heller inga problem med att jag umgås med mina ex, att jag har killkompisar (han säger att det är kul att jag har kompisar jag trivs med), är vi ute och killar kommer och stöter på mig, köper en drink till mig etc bryr han sig verkligen inte utan verkar snarare tycka det är kul. Frågade varför och han sade då att ?Varför skulle jag bry mig, jag vet ju att vi om några timmar har sex i min lägenhet medan du aldrig mer ser den där killen?.

Han är 31 år gammal (jag är 26), ser bra ut, är vältränad, har fin utbildning och ett riktigt bra jobb (som han älskar), är nära med sin familj, har många vänner, fritidsintressen och är otroligt duktig socialt med människor. Så inga varningsklockor där.

Mina kompisar är delade i två läger. Ena säger att det verkar som drömkillen, inte ett dugg klängig/svartsjuk, självsäker, bryr sig genuint om mig/är intresserad av mig och ger mig frihet medan den andra halvan av min vänskara tycker han verkar obrydd och typen som lätt bara vandrar vidare till nästa tjej.

Jag slits mellan himmel och helvete. Håller på att falla stenhårt och är rädd för att blir sårad.

Vad säger ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-20 01:17
    Han har status singel på Facebook förresten, finns inga tecken alls i hans lägenhet på att det är någon annan tjej där (dvs inte rena sängkläder varje gång vi ses etc), han kan lämna mobilen framme om han lämnar mig och springer till affären eller nått när jag är där så han har nog inget att dölja där heller. Så tror inte han har flickvän redan eller dejtar andra.
  • Svar på tråden Hjälp mig förstå denna killen!
  • Djj66

Exakt håller med dig,,,lämna honom,,,nu e bättre än senare ,,,så slipper du att gråta som Flo

• Anonym (R)

Hans frågor eller ord säger inte ett piss om hans karaktär, vad gör han i handling? Väntar på att du ska jaga efter honom,väntar på ditt initiativ så han slipper bry sig, wow vilken "fantastiskt"en. Not.

Om du suddar ut allt han någonsin sagt,och ert sexliv, vad är han gör person i resten då?

Ointresserad, gillar dig för du är lättillgänglig och billig. That's what.

• Tjohej68

Vad du än gör så lyssna in på folket här på FL!

De vet inte vad det talar om..

Jag är heller ingen expert men en sak vet jag: att jag är exakt likadan!

Denna kille tycker om dig väldigt mycket men ger dig frihet att komma och gå som du vill. Han är inte ett emotionellt kaos utan håller sig lugn och harmonisk så att du skall få blomma ut känslomässigt i din egen tid.

Det tycks vara så stt du vill placera honom i ett fack: säg detta till honom så tror jag nog han ställer upp på det!

Jag kan personligen säga att det funkar bäst när den jag dejtar har frihet att välja mig eller inte: risken är att man lätt kan bli utnyttjad men även där är bästa sättet att försöka kommunicera och går inte det: gå därifrån!

• TheMeaningOfLife

Han kan vara hur bra som helst, men det passar inte alla att ha en så gles relation, där man bara ses/hörs några få dagar i veckan. En del, exvis jag själv, vill ha tät kontakt. Jag är särbo sedan fyra år och vi kan träffas ca tio dagar per månad. Det var jobbigt att ses så lite de första tre åren, men nu är det ganska skönt. Men vi hörs av flera gånger per dag på sms och pratar i telefon varje dag, i princip. Många gånger under långa stunder. Så vi är ändå väldigt mycket med i varandras liv. Och hade vi inte haft barn och bott på samma ort, så hade vi förmodligen hängt ihop hela tiden. För att vi inte kunde slita oss från varandra. Därmed inte sagt att just det hade varit bra för relationen i längden, men att vara rationell när man har starka känslor för varandra (läs båda) är svårt, för att inte säga omöjligt. Vilken sorts människa är du, Anna? Och vilken slags man vill du ha?

• Trängtar efter dig

Jag skulle ha kört på. Man kan väl inte riktigt lämna någon bara för att den är schysst? Om det visar sig att han egentligen är en skummis om några år så är det väl bara att göra slut så får du väl gråta några månader. Om inte så lär ni ju fortsätta att ha det bra tillsammans. Finns väl inte jättemycket att förlora egentligen sett till potentialen?

• smulpaj01

Att bara vilja ses 2 ggr per vecka och inte höras alls däremellan tolkar jag som ett enormt ointresse från hans sida.
    Skulle nog misstänka att han har dig tills vidare, tills han träffar den han faktiskt VILL vara med.
    Kan självklart ha fel men så skulle jag tolka honom iaf.

• Anonym (Anna)
    smulpaj01 skrev 2018-01-20 09:07:33 följande:

Att bara vilja ses 2 ggr per vecka och inte höras alls däremellan tolkar jag som ett enormt ointresse från hans sida.
    Skulle nog misstänka att han har dig tills vidare, tills han träffar den han faktiskt VILL vara med.
    Kan självklart ha fel men så skulle jag tolka honom iaf.

Alltså det är han som tar upp att ses (jag initierar mesta av kontakten och han alltid att ses när vi pratar). Kan det vara så att han är orolig att det är jag som inte vill ses mer frekvent?

• Anonym (A)
    Anonym (Hehe) skrev 2018-01-20 01:19:30 följande:
    Tror att han är intresserad men vill ge dig utrymme som din vän sa. Det kan finnas olika anledningar, t.ex han har alltid varit på andra tjejer han "tyckt" om och då har dem kanske inte uppskattat det, känt att han kanske är för på. Det är bara min teori. Sök upp honom och fråga någon bekant om honom. Man vet ju aldrig med män idag.
    Håller med
  • Anonym (Anna)

Fler åsikter? :)

• Ebos

Hej!

Jag har dejtat en sån kille nyligen, i samma ålder och som det låter med samma charm. Han var dock inte svensk utan Dansk.

Kan säga att det inte slutade så bra!

Tycker det låter jättebra, ingen svartsjuka och mycket frihet. Jag visste dock aldrig vad han gjorde när vi inte var tillsammans, han sa att han ingen heller hade stort behov av att höras när vi inte var med varandra. Förstod senare att det var för att han hade fullt upp med att höras med andra.

Vi höll på i 1,5 år, kan säga att det aldrig blev bättre. Utan samma, under hela tiden. Vilket är ganska frustrerande när man försöker få till något seriöst.

Min älskade också sitt jobb, sin familj. Använde ofta ordet "familj" men i efterhand betydde det mer " andra tjejer.

Det jag vill säga är bara, var försiktig. Om det verkar för bra, så är det troligtvis också det

• Anonym (Anna)
    Ebos skrev 2018-03-04 11:41:45 följande:

Hej!

Jag har dejtat en sån kille nyligen, i samma ålder och som det låter med samma charm. Han var dock inte svensk utan Dansk.

Kan säga att det inte slutade så bra!

Tycker det låter jättebra, ingen svartsjuka och mycket frihet. Jag visste dock aldrig vad han gjorde när vi inte var tillsammans, han sa att han ingen heller hade stort behov av att höras när vi inte var med varandra. Förstod senare att det var för att han hade fullt upp med att höras med andra.

Vi höll på i 1,5 år, kan säga att det aldrig blev bättre. Utan samma, under hela tiden. Vilket är ganska frustrerande när man försöker få till något seriöst.

Min älskade också sitt jobb, sin familj. Använde ofta ordet "familj" men i efterhand betydde det mer " andra tjejer.

Det jag vill säga är bara, var försiktig. Om det verkar för bra, så är det troligtvis också det

Tack för svaret och ett annat perspektiv. Märkte du aldrig att han träffade andra? Inga tecken i hans lägenhet? Typ kvarglömda tjejgrejer som inte är dina (hårsnoddar, tomma p-pillsförpackningar överst i soppåsen, långa hårstrån som inte är dina etc)? Han blandade aldrig ihop vad han sagt till dig och andra eller vad du sagt med vad andra sagt etc?
  • Ebos

Jo, jag gjorde ju det. Men han var grymt bra på att ljuga, nästan Nobelpriset på det! Så det slutade med att jag kände mig dum för att jag ens tog upp det. Hittade grejer lite överallt, men han sa att det var hans syrras osv. Dumt att ens köpa det, såhär i efterhand. Men ibland ser man det man vill se.

Hittade också ett hårstrå som inte var mitt i hans ärm, med det slog han ifrån sig omgående och sa att han precis åkt tunnelbana osv. Massa lögner.

Jag tror att det som kan vara värt att tänka på, om ni fortfarande ses är om det utvecklas.

Jag tänkte alltid" hur kan han inte vilja ha mer av detta"?! Men han vilken också bara ses två dagar i veckan. Och han ville, men med andra tjejer.

När man kommer på det själv, så vill man ju inget annat än dö:)! Känslan av hur dum man har varit är abnorm!

• Ebos

Tänkte på en annan sak också, och det är hur mycket han involverar dig i sitt övriga liv. Dvs går ni på fester tillsammans, träffar du hans vänner/familj osv?

Men det viktigaste är väl, vad säger din magkänsla? Lita på den, den har inte fel:)!

• Anonym (Lillan)

Tycker att du kan överraska honom nån kväll med film och godis utan att höra av dig innan. När du är säker på att han är hemma. Då lär du märka om han har nån annan hos sig.

Släpper han inte in dig be om att låna toan.

Ett annat tips sluta höra av dig se om han hör av sig och är mera på. Var kort i sms:en som han.

• Anonym (A)
    TheMeaningOfLife skrev 2018-01-20 02:28:49 följande:

Skum eller inte, men ju mer jag funderar desto mer känns det som att han inte kommer kunna ge dig det du vill ha.

Håller med
Svar på tråden Hjälp mig förstå denna killen!