Inlägg från: TheMeaningOfLife |Visa alla inlägg
  • TheMeaningOfLife

Hjälp mig förstå denna killen!

Han verkar ju uppenbarligen vara en näst intill perfekt kille för dig, men det är något du saknar, som du behöver. Nu har du ju frågat honom varför han inte hör av sig och ?småpratar? mellan era träffar och också fått svar att han inte vill störa dig. Det är lite passivt undvikande av honom, tycker jag. Vad vill han själv och borde han inte vilja veta vad du vill, tänker jag. Du skulle själv kunna pröva att vara tydligare med dina önskningar och varför du har dem (på ett smidigt sätt). Det blir ju reaktionen på det som blir det intressanta. Om man är olika med något, som ni ändå verkar vara, så är det viktigt att prata med varandra om var ni kan mötas. Samtidigt måste anpassningen kännas bra för er båda. Annars finns risken att det kommer som bitterhet i efterhand. Man skulle exvis kunna komma fram till att prova en sak i en vecka och sedan följer ni upp för att se hur det gått. Lika bra att börja ta upp saker, även om förhållandet är ungt. Det är bra träning för framtiden när det hettar till (det gör ju ofta det:)).

• TheMeaningOfLife

Han kan vara hur bra som helst, men det passar inte alla att ha en så gles relation, där man bara ses/hörs några få dagar i veckan. En del, exvis jag själv, vill ha tät kontakt. Jag är särbo sedan fyra år och vi kan träffas ca tio dagar per månad. Det var jobbigt att ses så lite de första tre åren, men nu är det ganska skönt. Men vi hörs av flera gånger per dag på sms och pratar i telefon varje dag, i princip. Många gånger under långa stunder. Så vi är ändå väldigt mycket med i varandras liv. Och hade vi inte haft barn och bott på samma ort, så hade vi förmodligen hängt ihop hela tiden. För att vi inte kunde slita oss från varandra. Därmed inte sagt att just det hade varit bra för relationen i längden, men att vara rationell när man har starka känslor för varandra (läs båda) är svårt, för att inte säga omöjligt. Vilken sorts människa är du, Anna? Och vilken slags man vill du ha?

Svar på tråden Hjälp mig förstå denna killen!