• Anonym (Anna)

Hjälp mig förstå denna killen!

I början av december träffade jag en kille. Han är fantastisk på många vis men också så otroligt olik alla andra killar jag dejtat.

När vi träffas är han helt fantastisk verkligen. Han hittar på roliga aktiviteter eller ordnar mysiga hemmakvällar. Ger mig precis lagom med komplimanger (alltid genuina). Han är så nyfiken på mig och mitt liv, min vardag, jobb, vänner, familj, problem och motgångar jag har etc. Han är verkligen genuint intresserad av mig och kommer verkligen ihåg allt jag sagt, allt han sagt till mig, vilka kläder/smycken/underkläder jag bar vid alla våra dejter, namnet på alla mina familjemedlemmar och vänner och vad de gör/hur gamla de är etc, vad vi åt/vilket vin vi drack etc. Inte ens min mamma eller bästa kompis kommer ihåg så mycket om mig. Sexet är galet bra, han får mig att komma gång på gång, innan jag träffade honom hade jag aldrig fått orgasm med någon kille. I sängen är han så otroligt omtänksam men också dominant på ett sexigt sätt. Totalt kravlöst, avslappnat och kul. Har aldrig träffat en kille som varit så intresserad av att lära sig hur jag fungerar i sängen. Efter sex ligger vi och myser och pratar om allt mellan himmel och jord in på småtimmarna (han har väldigt lågt sömnbehov). Är det helg går han alltid upp och lagar mig scones, pannkakor eller något annat lyxigt till frukost på morgonen.

Problemet är bara när vi inte träffas (vi ses typ 2 gånger i veckan). Hörs vi inget mellan dejterna alls mer än att han hör av sig för att sätta nästa dejt några dagar (2-3 typ) efter den senaste dejten om jag inte redan hört av mig. Han hör aldrig av sig innan en dejt för att kolla om den blir av eller så utan han tar bara förgivet att jag ska dyka upp om vi kommit överens flera dagar innan att ses. När vi väl smsar så smsar vi fram och tillbaka några gånger och kommer sedan överens om tid och plats för att mötas nästa gång och sedan säger han bara typ ?Ha en trevlig kväll så ses vi på Måndag? eller ?Måste återgå till jobbet nu, vi ses!? dvs aldrig några långa sms konversationer. Alla andra killar jag dejtat eller varit tillsammans med hör av sig varje dag, skickar god morgon/god natt sms etc och vill smsa fram och tillbaka all ledig tid men den här killen hör jag inte av alls. Frågade honom lite försiktigt efter lite för mycket vin varför och han svarade att han vill ge mig frihet och inte störa i onödan ifall jag är ute med mina vänner, jobbar över, tränar, bara vill ta det lugnt eller så, att han inte är så mycket av en smsare, att jag ju redan vet att han tycker om mig/tänker på mig och att hans erfarenhet är att ju mer man pratar i telefon desto mindre ses man i verkligheten, men att om det är viktigt för mig att vi hörs mer är det bara att jag initierar mer och att jag ju vet att han alltid svarar även om det ibland kan ta några timmar om han är upptagen (han är bara sådan, typ när vi är på dejt sätter han sin mobil på flygplansläge och låter den vara så tex). Han har ingen social media heller typ förutom Facebook vilket är konstigt. Är van med att snapchatta fram och tillbaka tex.

Testade en gång att vänta 36h på att svara på ett sms han skickade och fick inget till under tiden.

I slutet av en dejt föreslår han aldrig nästa utan brukar bara ge mig en kyss och säga att vi hörs och ses snart igen. Jättekonstigt tycker jag, men om jag skickar ett sms dagen efter frågar han alltid när jag har tid att ses nästa gång. Vet inte om det är att han är rädd att jag ska säga nej eller ifall han vill ge mig tid att fundera på om jag vill ses igen eller nått?

Han har aldrig ställt in någon dejt (vi har väl varit på typ 10-12 nu tror jag) och spelar aldrig svår, dvs han svarar alltid på sms och ringer upp om jag ringt. Frågar jag om vi ska ses över sms tex får jag aldrig några ?kanske?, ?vi får se? eller nått utan alltid ja gärna eller nej med en förklaring till varför han inte kan ses då men att han gärna träffas någon annan dag.

Han har heller inga problem med att jag umgås med mina ex, att jag har killkompisar (han säger att det är kul att jag har kompisar jag trivs med), är vi ute och killar kommer och stöter på mig, köper en drink till mig etc bryr han sig verkligen inte utan verkar snarare tycka det är kul. Frågade varför och han sade då att ?Varför skulle jag bry mig, jag vet ju att vi om några timmar har sex i min lägenhet medan du aldrig mer ser den där killen?.

Han är 31 år gammal (jag är 26), ser bra ut, är vältränad, har fin utbildning och ett riktigt bra jobb (som han älskar), är nära med sin familj, har många vänner, fritidsintressen och är otroligt duktig socialt med människor. Så inga varningsklockor där.

Mina kompisar är delade i två läger. Ena säger att det verkar som drömkillen, inte ett dugg klängig/svartsjuk, självsäker, bryr sig genuint om mig/är intresserad av mig och ger mig frihet medan den andra halvan av min vänskara tycker han verkar obrydd och typen som lätt bara vandrar vidare till nästa tjej.

Jag slits mellan himmel och helvete. Håller på att falla stenhårt och är rädd för att blir sårad.

Vad säger ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-20 01:17
    Han har status singel på Facebook förresten, finns inga tecken alls i hans lägenhet på att det är någon annan tjej där (dvs inte rena sängkläder varje gång vi ses etc), han kan lämna mobilen framme om han lämnar mig och springer till affären eller nått när jag är där så han har nog inget att dölja där heller. Så tror inte han har flickvän redan eller dejtar andra.
  • Svar på tråden Hjälp mig förstå denna killen!
  • Anonym (Hehe)

Tror att han är intresserad men vill ge dig utrymme som din vän sa. Det kan finnas olika anledningar, t.ex han har alltid varit på andra tjejer han "tyckt" om och då har dem kanske inte uppskattat det, känt att han kanske är för på. Det är bara min teori. Sök upp honom och fråga någon bekant om honom. Man vet ju aldrig med män idag.

• Djj66

Han värkar vara en smart kille,,,och vill ha dig bara för SEX inget kärlek som e inblandad ,,,

• Anonym (Hehe)
    Djj66 skrev 2018-01-20 01:26:23 följande:

Han värkar vara en smart kille,,,och vill ha dig bara för SEX inget kärlek som e inblandad ,,,

Den slutsatsen är nog väldigt svår att dra
  • Djj66

Diskutera om framtiden med han ,,om era barn eller fan vet jag ,,bara testa han ,,,så märker du om han verkligen vill ha dig i sitt liv,,,du märker d genom Hanns agerande

• Anonym (Malin)

Ska inte förstöra för dig, men du vet narccistiska killar eller socipater är vääääöäldigt charmiga i början..

• TheMeaningOfLife

Han verkar ju uppenbarligen vara en näst intill perfekt kille för dig, men det är något du saknar, som du behöver. Nu har du ju frågat honom varför han inte hör av sig och ?småpratar? mellan era träffar och också fått svar att han inte vill störa dig. Det är lite passivt undvikande av honom, tycker jag. Vad vill han själv och borde han inte vilja veta vad du vill, tänker jag. Du skulle själv kunna pröva att vara tydligare med dina önskningar och varför du har dem (på ett smidigt sätt). Det blir ju reaktionen på det som blir det intressanta. Om man är olika med något, som ni ändå verkar vara, så är det viktigt att prata med varandra om var ni kan mötas. Samtidigt måste anpassningen kännas bra för er båda. Annars finns risken att det kommer som bitterhet i efterhand. Man skulle exvis kunna komma fram till att prova en sak i en vecka och sedan följer ni upp för att se hur det gått. Lika bra att börja ta upp saker, även om förhållandet är ungt. Det är bra träning för framtiden när det hettar till (det gör ju ofta det:)).

• Anonym (Anna)
    TheMeaningOfLife skrev 2018-01-20 01:42:14 följande:

Han verkar ju uppenbarligen vara en näst intill perfekt kille för dig, men det är något du saknar, som du behöver. Nu har du ju frågat honom varför han inte hör av sig och ?småpratar? mellan era träffar och också fått svar att han inte vill störa dig. Det är lite passivt undvikande av honom, tycker jag. Vad vill han själv och borde han inte vilja veta vad du vill, tänker jag. Du skulle själv kunna pröva att vara tydligare med dina önskningar och varför du har dem (på ett smidigt sätt). Det blir ju reaktionen på det som blir det intressanta. Om man är olika med något, som ni ändå verkar vara, så är det viktigt att prata med varandra om var ni kan mötas. Samtidigt måste anpassningen kännas bra för er båda. Annars finns risken att det kommer som bitterhet i efterhand. Man skulle exvis kunna komma fram till att prova en sak i en vecka och sedan följer ni upp för att se hur det gått. Lika bra att börja ta upp saker, även om förhållandet är ungt. Det är bra träning för framtiden när det hettar till (det gör ju ofta det:)).

Han sade att han inte har något behov av kontakt när han vet att vi ändå ses om några dagar men att om jag vill är det bara att jag hör av mig mer. Han var borta över julen och hörde då av sig kanske 2 gånger i veckan eller nått för att prata en liten stund.

Ska tillägga att jag inte initierar dejterna utan bara mest av kontakten, kanske är det så att han håller tillbaka för att han vill att jag ska ta mer initiativ?
  • Djj66

Han e skum ,,,eller ofta såna typer som han har en annan tjej vid sidan om,,,du sa själv att han ser bra ut och vältränade ,,,så tror inte att han har bara dig ,,,han e tjejernas dröm prins så som du beskriver honom,

Svar på tråden Hjälp mig förstå denna killen!