• Mammans83

Hur ska jag förhålla mig till sonens önskan??

Jag har sen 3 år tillbaka mina två barn varannan vecka, barnen blir nu 11 och 13 år.

Sen 6 månader så vill inte sonen åka till sin pappa längre, vi har tragglat hur mycket som helst och även varit på BUP- då det resulterade i att sonen inte heller ville gå till skolan om han var tvungen att åka till pappa. Med stöd av BUP så fick vi till så att sonen åker varannan helg under hösten- sakta upptrappat. Det har gått bra. Men nu när pappan kräver att det ska utökas till fre-tis, så får sonen PANIK och vägrar.

Jag har aldrig sagt att jag inte vill att barnen ska vara där, tvärtom ger det mig ett bra andrum.

Nu lider jag dock med sonen, han har försökt såååå mycket och länge men klarar inte mer än varannan helg. Så pappan tvingar ju honom de två sista nätterna så konflikten blir ju densamma varje gång han ska åka dit.

Sonen har ingen anledning vad jag vet, han känner sig inte trygg där säger han. Men samtidigt vet jag att han är oerhört mammig och vi står varandra nära.

Jag kan inte tvinga honom mer..

Pappa tycker att BUP är odugliga och att det inte händer nåt i rätt riktning. Han tycker att jag borde tvinga sonen och inte mjäka.

Hur hade ni gjort??

• Svar på tråden Hur ska jag förhålla mig till sonens önskan??
  • Mammans83

Nej nej ingen diagnos, välfungerande social kille. Dock väldigt känslosam som inte uppmärksammas av pappan. Här hemma är det känslor högt och lågt.

• Mammans83

Har föreslagit allt sånt!

Sonen vill inte dit när det blir vardag..

Skolan funkar klockrent nu, till skillnad mot höstens 50 % frånvaro.

Han vill liksom "bara vara hemma"

Messade nu att han är rädd att pappa inte kommer låta honom åka hem förrän på tisdag... It brakes my heart.

Jag har förklarat för pappan att jag inte tänker tjafsa om nåt underhåll.

• Mammans83

Problemet är att pappan inte respekterar det..

Senast nu så var hans sambo med och hämtade och stod på riktigt- vansinnig- och berättade hur dåligt pappan mår av det här.

Som om jag skulle bry mig..

Det här handlar om vår son

• Mammans83

Nu hände det som inte fick hända!

Sonen som sen ett par månader gått till skolan med några dagars sjukfrånvaro, vägrade i fredags då det var dags att åka till Pappa. Pappa hämtar efter skolan på fredagen.

Pappa vansinnig och tycker att jag ska köra sonen till honom, jag pratar med sonen om att vi testar över natten och hörs dagen efter. Väl framme hos pappa blir sonen jätteledsen och Pappa tar beslutet att slita ut sonen ur min bil och bära in honom.

6 timmar senare har sonen fortfarande inte lugnat sig och pappa messar massa hemskheter om att sonen är psykiskt sjuk pga mig och beter sig som ett monster etc.

Efter ytterligare sms så skriver han " jag kommer och lämnar sonen nu " och gör det.

Sonen helt dränerad.

Jag ringde under fredagen både BUP och famrätten som säger att dom inte kan göra något.

Jag VILL ju att det ska funka, men sonen vill inte vara där. Han messade mig att han hatar sin pappa och hans familj :(

• Mammans83

Tack.

Blir så nojjig att det ska vändas emot mig. Pappan är mästare på att påtala hur jag brister som Mamma när jag inte ens kan få min son att gå till skolan.

När han är hos Pappa går han till skolan...

• Mammans83

Nu vägrar sonen totalt. Inte EN natt, inte en dag eller en timme vill han dit efter att pappan tvingade in honom bärandes över axeln sist.

Vad ska jag göra???

Är så rädd att detta vänds mot mig ???? Jag försöker verkligen

• Mammans83

Nu skrev jag till Pappan och sa att jag försöker ta med sonen till honom nu så kan han testa vara där över dagen, får då till svar att " vi får se om vi är kvar hemma då, ska iväg kl 13"

Blir så trött på skiten!!! Jag försöker ju få deras relation att fungera!!!!

• Mammans83

Jag är tacksam för era åsikter..

Någon "myndighetsperson" som kan yttra sig?

Familjerätt, utredare??

• Mammans83

Mmm det känns bara väldigt märkligt och olustigt men jag förstår att jag behöver göra det.

Nu hörde pappan av sig igen och skrev " kommer ni är det ditt ansvar att se till så han kommer in i huset"

Skulle inte tro det? Vill han förstöra vår relation också.

Sonen berättade nyss att pappans sambo senast incidenten hade sagt till de andra barnen att min son skriker för att "han är sjuk "

Dom är seriöst inte kloka på en fläck.

Min son är en välfungerande poppis sportkille, innan de här galenskaperna började.

• Mammans83

Sparar alla meddelanden. Han vet att han skitit i blå skåpet där, med anklagelser, kallar mig och barnen saker. Diagnostiserar alla runt om mig osv.

Efter helgen så fick jag ett sms om att han börjar betala underhåll och för över barnbidraget. Då vart jag ännu mer förbannad. Kränkt Man och Pappa bara ger upp. Han har inte hört av sig till sonen en enda gång sen han bar ut honom ur bilen för två veckor sen, och sonen tänker verkligen inte åka dit igen...

????

• Mammans83

Eh?

Knappast befogad fråga.

Plcerat honom? Lämnat honom på gatan? Vad vill du höra?

• Mammans83

Ja ni. Två månader har gått. Sonen vägrar träffa pappa ens en minut, pappa har gjort ett försök genom ett sms till sonen där han föreslår att dom ska gå ut och äta.

Sonen vägrar och svarar inte ens.

Ska jag bara låta tiden gå?

Svar på tråden Hur ska jag förhålla mig till sonens önskan??