Hur ska jag förhålla mig till sonens önskan??
Jag har sen 3 år tillbaka mina två barn varannan vecka, barnen blir nu 11 och 13 år.
Sen 6 månader så vill inte sonen åka till sin pappa längre, vi har tragglat hur mycket som helst och även varit på BUP- då det resulterade i att sonen inte heller ville gå till skolan om han var tvungen att åka till pappa. Med stöd av BUP så fick vi till så att sonen åker varannan helg under hösten- sakta upptrappat. Det har gått bra. Men nu när pappan kräver att det ska utökas till fre-tis, så får sonen PANIK och vägrar.
Jag har aldrig sagt att jag inte vill att barnen ska vara där, tvärtom ger det mig ett bra andrum.
Nu lider jag dock med sonen, han har försökt såååå mycket och länge men klarar inte mer än varannan helg. Så pappan tvingar ju honom de två sista nätterna så konflikten blir ju densamma varje gång han ska åka dit.
Sonen har ingen anledning vad jag vet, han känner sig inte trygg där säger han. Men samtidigt vet jag att han är oerhört mammig och vi står varandra nära.
Jag kan inte tvinga honom mer..
Pappa tycker att BUP är odugliga och att det inte händer nåt i rätt riktning. Han tycker att jag borde tvinga sonen och inte mjäka.
Hur hade ni gjort??