Inlägg från: nnnnnnnn |Visa alla inlägg
  • nnnnnnnn

Kan inte borsta tänderna på sonen

är egentligen emot att "muta" med mobilen/i-pad, men mina barn älskar denna app: Disney magic timer.
    Man borstar fram ett motiv och sedan sparas det motivet i ett album i appen, så de kan se att de får fler och fler bilder.
    Man ska skanna in en tandkrämstub (oral b kids) eller så för att starta, men man kan skanna från en annan skärm om man drar upp ljuset på skärmen som visar tandkrämen. Så kan man skanna in Doris (hitta Nemo) eller Dr McStufiins eller Musse Pigg eller någon som barnet gillar/känner igen.

• nnnnnnnn

Och vi har en eltandborste, så blir det rätt så rent även om man inte kan se så bra...

• nnnnnnnn
    JohannaSaGo skrev 2018-01-18 22:56:08 följande:

Hej tack för alla svar.. brukar alltid låta honom borsta själv först. men så fort jag närmar mig med att hjälpa till med hans borste eller en egen jag håller i skriker och slänger han med huvudet. Det slutar alltid i panikgråt.. 

Eltandborste.. kan man prova det i hans ålder? Eller är han för liten? Kan ju alltid prova, men har en känsla av att det är mer skrämmande med en eltandborste i munnen än en vanlig? Hmm. 

Man kan köra med eltandborste om barnet tycker att det är OK

appen jag tipsade om går att köra oavsett om man har en vanlig tandborste eller en eltandborste, det är bara en timer som går att köra oavsett vad man använder
  • nnnnnnnn

Klassikern!

Ge barnet din tandborste och låt barnet borsta dina tänder samtidigt. Då är barnet upptaget och härmar säkert gärna ansiktsuttryck mm.

• nnnnnnnn
    JohannaSaGo skrev 2018-01-20 10:04:23 följande:
    Har provat att låta honom borsta mina tändwr samtidigt. Mwn det funkar inte längre. Han vet vad som komma skall..

Vissa skriver att man ska borsta ändå. Är ju rädd att han aldrig kommer glömma den rädslan som sagt. Eller så accepterar han läget tillslut?

Vissa skriver att man inte ska hålla fast. Men då får jag inte ens röra hans borste. Rädd för att hab kommer få hål osv :/
    testat appen?
    behövs som sagt ingen eltandborste eller något speciellt, bara ladda hem gratisappen och kör igång
Svar på tråden Kan inte borsta tänderna på sonen