• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Skulle egentligen inte bli något frysförsök innan jul för att min slemhinna har varit så himla tunn denna cykel. Men var på vul i måndags o plötsligt har den växt till godkänd storlek!! Så insättning av ett femdagars sker på måndag. Så spännande, vågar dock inte hoppas ett skit. Testdag lär bli runt julafton. Kan bli den bästa julafton eller typ sämsta hehe.... kram på er alla!

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Jooosen
    Grumpycavat skrev 2018-12-06 10:07:01 följande:

Men WOW. 

Grattis - håller alla tummar jag har att det tar sig för dig. Och att det blir en trevlig julafton för er båda. 

Och tack för svar på min post, du är GRYM som lyckats sluta snusa. Hoppas verkligen på att det tar sig för dig efter insättningen. Ska tänka på dig på fredag, håll oss uppdaterade. :) 

Ja håll tummarna!! Tack, klarar jag det så klarar du. Har varit en riktigt inbiten snusare, o snusat väldigt mycket... ! Våga ta hjälp sen om det inte tar sig. Så skönt att faktiskt påbörja något istället för att ha allt på sina axlar. Känns som man lämnar över lite av allt det tunga till läkare o sjuksystrar vilket är skönt! Men hoppas såklart att d tar sig innan för er!!
  • Jooosen

En blastocyst insatt idag. Den andra klarade inte upptining. Så detta är den enda som såg fin ut av dom två de frös i fem dagar. Tre ovitrelle sprutor tagna inom loppet av en vecka. Så gravtest kommer visa positivt i 10 dagar från o med nu. Så ingen idé att tjuvtesta! Bara väntan nu. Min magkänsla är dålig :/ kram på er alla! Testdag 26/12. Orimligt lång tid..

• Jooosen

Tack!

• Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-12-19 18:13:09 följande:

Hur går det för dig? Några symtom? Tänker på dig å håller tummarna!

Mens när som helst :( exakt mina vanliga symptom. Så gick åt helvete en andra gång :(. Orkar inte. Tack för omtanken
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-12-31 02:44:59 följande:

Hej tjejer!

Nu har ni vart tysta länge, jag hoppas att ni fortsätter kämpa!!

Jag vill dela med mig få cirkeln känns sluten på något vis, den 27 december 03.12 kom vår dotter till världen 10 v för tidigt. Hon mår bra efter omständigheterna och kämpar på varje dag precis som mamma och pappa. Nu blir det neo veckorna fram över för oss.

Tänker på er allihopa och hoppas att ni alla får uppleva detta mirakel det innebär att bli mamma!!

Oj herregud!!! Grattis! Vad vägde lillan? Hippas ni mår bra! Kram!!
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-01-07 10:22:06 följande:

Hej alla! Inte skrivit här på länge men tänkte bara uppdatera att vi börjar med vår första ivf nu, jag tar första sprutan imorgon. Spännande och nervöst.

Spännande!! Äntligen! Vilken dos börjar du med? Vår andra insättning gick åt skogen. Ska ha mens 17 januari. Men vet inte om ja kanske vill ta en paus. Tvivlar på det mesta just nu.... håller massa tummar!! Följer ditt konto :)
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-01-07 12:38:34 följande:

Jaaaa väldigt spännande även om det är väldigt nervöst och ja ångest i det också. Inbillar mig ibland att jag KOMMER bli gravid men det är ju verkligen inte säkert så hoppas jag inte blir för deppig i så fall... Men vet inte hur vi ska göra ekonomiskt om det inte går. Vi köpte ju bara en behandling nu. Jag ska börja på 150 IE, ganska lågt? Vad hade du om du hade gonal f? Ska ni börja med ivf 2 nästa gång, med nytt äggplock etc? Ni får känna efter vad ni behöver, om det är en paus eller vad det kan vara. Håller tummarna för er.

Ja men håll positiviteten uppe tycker jag!! Jag började oxå på 150 i tre dagar sedan 125 resten om ja minns rätt! Fick oxå typ standard! Ja vi skulle nog kunna börja med ivf 2 nästa mens. Men är på en annan arbetsplats just nu i tre månader o känns lite segt att behöva bli borta då och då. Samtidigt som ja inte vet om jag är helt redo för äggplock och hur ja mådde efteråt (sjukt öm i över en vecka). Och just nu känner jag mig lite osäker på hela relationsbiten. Urs vad detta gör med oss!! Vill inte låta negativ! Ser fram emot att följa din ivf nu! Lycka till :D
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-01-09 12:58:22 följande:

Jag är så trött på denna väntan! Det enda jag gör är att gå och vänta på att få börja med ivf, jag håller på att bli galen. Tror inte jag vågat erkänna hur jävla dåligt jag mår egentligen. Hela livet känns så grått och meningslöst och långsamt och onödigt! Jag hatar det här! Hur kan det vara meningen att man ska spendera så många år med att vänta och längta efter något man kanske aldrig får uppleva?

Jag har helt tappat livslusten. Dagarna går ut på att vänta tills det är dags att lägga sig så det snart blir en ny dag och jag kommer lite närmare ivf starten. Hur jävla sorgligt är inte det? Har ingenting att fylla dagarna med då jag just nu pluggar på distans och endast jobbar enstaka pass då och då. Tiden står typ still. Önskar att jag kunde hoppa typ en månad framåt så jag bara kunde veta om vi misslyckas ännu en gång.

Behövde skriva av mig lite. Sånt som man inte kan säga till mannen för då vill han väl få mig inlagd. Om han ens visste hälften av min längtan och sorg. Fan vad jag hatar detta.

Men åh <3. Jag känner igen mig så mycket av det du skriver. Gravidbesked efter gravidbesked dyker upp på instagram o överallt. Ja känner hat mot ALLA. Jag kan bara inte bli glad!! Vårat liv står på paus medans alla andras rullar på, där livet händer för dom! Det har gått så långt att jag börjat tänka om jag skulle kunna få barn med någon annan, OM det faktiskt är så att vi inte passar (inget fel har ju hittats). Eller andra tankar som hur mitt liv kanske kommer se ut utan barn osv. Vet inte va jag ska säga som tröstar. Men du är inte ensam. Känns som tiden går o man blir bara äldre. Massor av yngre vänner väntar sin tvåa. Livet är så förbannat orättvist. Vi måste lära oss hantera skiten. Men vet tyvärr inte riktigt hur... massor av kramar till dig.
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-01-10 11:43:59 följande:

Just dessa gravidbesked tar så förbannat hårt. Speciellt när en del tycker de försökt sååå länge när de inte blev gravida på typ 4 månader. Känns som ett hån. Mensen kom idag så nu är vi inne på misslyckande nr 25. Blev knappt ledsen nu eftersom jag längtat efter att få dra igång med sprutorna.

Tänker på dig, fy fan vad detta sliter på relationen. Och på en själv. Som du skriver, man börjar fundera på hur livet skulle se ut utan barn.

Jag och min man pratade ut ordentligt här om dagen, det var liksom dags. Kom fram till en plan för hur vi ska gå vidare med allt. Vi kör klart våra landstingsfinansierade försök, jag ska säga till att jag vill göra långa protokollet nästa gång då jag läst att det ska vara bättre när man har endometrios. Lyckas vi inte så köper vi ett tre-pack privat, förmodligen på Carl von Linné och gör så fort som möjligt. Misslyckas vi även där så går vi vidare med embryodonation. Börjar känna mer och mer att jag skiter i vems gener det är, så länge vi får ett barn ihop.

Pratar du med din sambo om dina tankar? Vet han om att du tvekar på om du vill fortsätta försöka få barn med honom?

Låter som en bra plan. Precis man är inte lika kräsen längre. Skulle nog oxå kunna tänka mig donation allt mer. Nja alltså vi hade paus några dagar innan vi åkte på semester. Jag förklarade att jag inte riktigt vet vart ja står längre. Men nu på resan har allt varit rätt bra. Blir lite rädd av att tänka att ivf gör man ju oftast bara med EN partner. Vad händer om vi skulle göra slut. Kan ju inte börja igen med någon ny hur enkelt som helst. O andra sidan kan man ju inte få barn med någon man inte är 100 procent säker på. Urs.. när börjar du med sprutor? Inte denna mens väl?
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år