• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Långväntanefterdig skrev 2018-10-08 12:32:15 följande:

Hur har det gått för dej <3 tänkt på dig!

Klar! Fan det gjorde faktiskt skitont :(. Tjöt mig igenom hela skiten. Fick ut 10 fina ägg. Återföring på onsdag! Förhoppningsvis värt det.
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-10-08 12:52:42 följande:

Okej är det redan satt datum för det ? Jag fick ju tillbaka ett 5 dagars för dom växte så pass bra.

Jag hade också ett jätteont äggplock... inte kul :( men jättebra kämpat! Vila nu resten av dagen!

Ja det är prel på onsdag. De ringer onsdag förmiddag om de vill ha insättning på lördag istället! Så kan bli vilket som! Ja urs, är ju verkligen olika det där! Fick ni till frysen oxå? :)
  • Jooosen
    LinneaWookie skrev 2018-10-10 12:39:21 följande:

<3 Omg hur gick det???? Jag har äggplock på fredag, var på sista vaginala UL idag. Också jättenervös....

Spännande!! De fick ut 10 ägg i måndags. Insättning idag, så blir ett två dagars! Fått för mig att femdagars är bättre dock :(.. mitt äggplock var ett rent helvete. Vill inte skrämma upp dig. Men mina äggstockar satt så högt så det var värre... men behöver verkligen inte vara så för alla kom ihåg det!! Uppdatera efter fredag, kram ! Ska strax till sjukhuset för insättning!
  • Jooosen

Ruvare nu!! 6 av 10 befruktade som har fortsatt dela sig jättebra. Ett litet ligger i mig nu :D Fyfan va sjukt detta är

• Jooosen
    XaHHa skrev 2018-10-10 18:25:48 följande:

Åååh!! Håller tummarna för dig nu!! <3

Tack som sjutton!!
  • Jooosen
    Myran1979 skrev 2018-10-10 22:04:40 följande:

Grattis Joosen! Har gjort din resa så jag vet i vilket lyckorus du befinner dig i. Njut av varje stund, jag gick som på moln! Berätta hur det går framöver ????

Tack, så spänd. Hur klarar man dagarna...! Hur har det gått för dig? Kram!
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-10-10 19:08:10 följande:

Åh va roligt <3 Hoppas att det tar sig nu lilla fröet!

Ja hoppas!! <3
  • Jooosen
    LinneaWookie skrev 2018-10-11 16:53:52 följande:

Åhhhhhh grattis <3 <3 <3 kan tänka mig hur sjukt det måste kännas! Hur var insättningen? Har inte hört så mycket om hur det känns med dem utan bara skräckhistorier om plock....  Jag uppdaterar efter mitt plock imorgon bitti!

Kändes inte alls mycket!! Värre nu några dagar efter äggplocket... så jäkla svullen o öm i magen... uppdatera inorn!!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-10-11 17:13:50 följande:

Precis samma för mig! Ökade dosen sista dagarna från 137.5 till 150.

Plocket gick bra, skönt att bli sövd men man har ju ändå ont efteråt. Hemma i soffan nu och vilar med värmekudden på magen :)

Vi fick ut 5 ägg, blev väldigt besviken först. Kändes så tungt att ha gått igenom allt det här för bara 5 ynka ägg. Läkaren blev väldigt förvånad när hon såg att jag blev ledsen för resultatet, och försökte trösta med att det är kvalitet före kvantitet som spelar roll. Lugnade lite men känns fortfarande lite tråkigt. De ringer imorgon om inga blir befruktade, annars är det återföring på lördag!

Är du nervös inför plocket?

Du ska se att du kommer få tillbaka ett fint!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-10-11 17:13:50 följande:

Precis samma för mig! Ökade dosen sista dagarna från 137.5 till 150.

Plocket gick bra, skönt att bli sövd men man har ju ändå ont efteråt. Hemma i soffan nu och vilar med värmekudden på magen :)

Vi fick ut 5 ägg, blev väldigt besviken först. Kändes så tungt att ha gått igenom allt det här för bara 5 ynka ägg. Läkaren blev väldigt förvånad när hon såg att jag blev ledsen för resultatet, och försökte trösta med att det är kvalitet före kvantitet som spelar roll. Lugnade lite men känns fortfarande lite tråkigt. De ringer imorgon om inga blir befruktade, annars är det återföring på lördag!

Är du nervös inför plocket?

Du ska se att du kommer få tillbaka ett fint!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år