LinneaWookie skrev 2018-09-20 09:01:08 följande:
Nu har vi äntligen börjat processen inför IVF/ICSI...!
Vi var och samtalade med kliniken igår då min sambos andra spermaprov var lika dåligt som det förra. Vi fick info, skrev på alla papper osv. Då jag inte hade tid att dra "sprutgenomgången" igår då tiden låg på min lunchrast som jag inte kan flexa, ska jag dit på lunchrasten om en vecka och dra det då.
Vi tog både virusprover igår också eftersom det är standard.
Så nu får vi se. Personligen är jag lite nervös för äggplockningen, det känns som att det kan komma att göra ont....Men allt detta kommer ju vara värt det om det fungerar. De informerade oss om att vi KAN vänta i kön på Akademiska Sjukhuset och få allt betalat av Landstinget men den kön är så lång just nu att det inte skulle kännas så roligt. Vi kommer endast att behöva betala 1500:- per person per försök, så det känns ändå jättebra. Bra mycket bättre än 28.500!
Så vi får se nu helt enkelt när själva hormonbehandlingen ska sättas igång. Jag ska på en 3-dagars utlandsresa i slutet av oktober, och fyller även 30 veckan innan det, så vill helst vänta till efter det då jag inte vill riskera att må dåligt av alla hormoner under de två veckorna. Dessutom om man får biverkningar och behöver hjälp med att reglera hormonerna är det kanske inte så bra att råka vara i ett annat land just då.
Men det känns positivt att vi börjat nästa steg i alla fall - även om det förstås inte finns några garantier i biologi...
Då är ni oxå igång snart! Spännande och jobbigt samtidigt!! Ja det är nog dumt att vara borta när man tar sprutor osv. Man ska ju komma in på ultraljud 1-2 ggr under tiden. Är svårt o planera framåt känner ja oxå. Vi vill åka till Thailand i vinter men vetifan om/när man ska boka....