LLW skrev 2019-06-05 19:47:28 följande:
Jaha. Så var nästa vän gravid med en kille hon känt ett knappt år.
Vi träffades för tre veckor sen och hon frågade hur det gick med ivfen och jag berättade. Och JAG FRÅGADE HENNE om hon var gravid, för jag hade en sån jävla stark känsla. Men hon ljög ju uppenbarligen då. Lät mig sitta där och berätta om mitt allra tyngsta och mörkaste medan hon gick och bar på en hemlighet.
Jag orkar inte. Det var min sista nära vän som jag umgås med regelbundet som nu blev gravid. Så det senaste halvåret har mina 5 närmaste vänner blivit gravida/fått barn.
VAD I HELVETE ÄR DET FÖR FEL PÅ OSS.
Fy fan för det här livet rent ut sagt.
Ånej vad jobbigt :( Jag har ändå tur att mina närmsta vänner inte är gravida och jag tror inte de planerar att bli heller. Men många i släkten runtomkring är och alla man gått i skolan med osv. Jag mår verkligen så dåligt när folk lättvindigt postar sina ultraljud på Instagram typ och tror att folk ska bli lika glada som dom... Och förstår verkligen hur sviken du känner dig att din kompis ljög!!!
Jooosen skrev 2019-06-05 19:39:23 följande:
Åh precis!! Känner mig oxå så sjukt utanför. Det är liksom det livet mina vänner har, eller va ute sent o festa. Vill inte vara 30 å va ute o festa. Jag vill ha hand om ett barn som är hälften mig o hälften min kille. Planera under graviditeten o bara vara lycklig. Jag tror faktiskt helt ärligt att jag skulle bli sååå mycket lyckligare om jag skulle bli gravid. Jag känner mig liksom inte alls glad längre. O ja vet att det är detta som skaver. Mys med kattunge. Även om det inte är samma sak så kanske du får tänka lite på annat. Såg att du börjar få mens :(. Vad tråkigt. Har oxå mens nu. Hatar det så otroligt mycket. Även fast ja inte ens försöker just nu... hur blir nästa ivf runda för er? Massa kramar!!
Ibland känner jag att jag har mina närmsta vänner här och på min hemliga Instagram typ för ni är de enda som förstår hur man känner kring allt. De få få dagar (3) jag fick vara gravid i april så kände jag verkligen att ALLA mina bekymmer försvann förutom att jag var rädd för att bli av med graviditeten igen vilket jag ju blev... Vår nästa ivf blir typ i augusti eller september i Uppsala. Känner mig både taggad och rädd.
FÖRRESTEN!!! En sjuk sak som hände nyss.... Var på studentfirande och en gubbe som typ är sambo med min svärmors nya mans faster? frågade om vi har barn. Sa bara nej. Och då sa han "ni vet inte hur man gör eller hähähä!" Alltså vem säger så?!?!?!?!
Här är kattungen iaf <3