Inlägg från: Corneliass |Visa alla inlägg
  • Corneliass

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 09:12:56 följande:

[quote=78830814][quote-nick]Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 09:12:34 följande:[/quote-nick][/quote]

Ruvardag 6 och jag ser ett PLUS!!!

Ha i åtanke att Clearblue har en tendens att ge spökstreck. Men tycker ändå att det där ser för starkt ut för att vara spök så vi håller tummarna! :) 
  • Corneliass
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 09:25:11 följande:
    Jag provade med babyplan och gravkollens också och det är ett plus :) starkare i verkligheten också.
    Ett stort grattis! :)
  • Corneliass
    Långväntanefterdig skrev 2018-07-03 10:03:08 följande:
    Officiella testdagen och det är starka fina plus att glädjas åt.

Tänk att det blev ett plus till slut.

Det trodde jag nästan inte, kunde inte se det framför mig när vi började med utredning å allt. Det kändes bara så jåkla hopplöst och som om man var ensammanst i världen....

Men vi är INTE ensamma! Vi är många därute som kämpar! Och förhoppningsvis kommer vi fram till slutdestinationen på ett eller annat vis, bebis.

Jag kommer fortsätta följa er alla härliga kämpar här inne och hålla tummarna för var och en av er.

Uppdatera när jag vet mer om allt <3

Må gott så länge finisar!
    Grattis <3 
  • Corneliass
    LLW skrev 2018-07-04 21:57:39 följande:

Orkar inte vänta mer nu.. BIM - 3 imorgon. Tänker ta ett test. Vet ju att det är negativt men vill döda sista droppen av hopp man håller kvar i. Bara jobbigt.. usch vad trött jag är på den här jävla sitsen vi är i. FAN känner jag just nu.

All kärlek till dig <3
  • Corneliass
    LLW skrev 2018-07-05 08:54:19 följande:
    Tack <3 det var negativt, såklart. Så bara att förbereda sig på att mensen kommer på söndag och lägga fokuset på ivf i augusti. Men kan inte låtsas som att det gjorde jävligt ont att få det resultatet ännu en gång..
    Nej det är såklart. Vilken kämpe du är! <3
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Jooosen skrev 2018-07-06 08:28:07 följande:

Bim +2. Ingen mens. Mina bröst slutade ömma för flera dar sen. Så mensen borde kommit nu. Tror på utebliven äl. Vågar inte testa... men kanske gör d när ja kommer hem. Är bombsäker på icke plus dock

Ge inte upp hoppet! <3
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Jooosen skrev 2018-07-06 09:01:20 följande:
    Tack!! Nu kommer mina klassiska mens symptom dock! Brukar ni får ont i underlivet vid mens? Får d varenda gång.
    Men du får aldrig glömma att det kommer en ny chans varje månad. Hoppet är det sista som lämnar en. 

Jag har aldrig fått ont i underlivet vid mens, jag brukade bara få mensvärk i ryggen. 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    XaHHa skrev 2018-07-17 11:35:39 följande:

OBS, ägglossningstest!

Är på bim-2 eller -3, tog ett äl test för hade inga graviditetstest kvar hemma! Detta är taget mitt på dagen, alltså inte morgonurin. Fick ju svaga streck i förra veckan på gravtest & sedan negativt igen.

Är det någon som vet varför äl-testet nästan ger fullt utslag? Har ju hört det här att positivt äl-test kan vara tecken på en graviditet. Har aldrig varit med om så här starkt strax innan bim..

Är det tecken på mens eller en graviditet? Fy fan för detta..

Jag fick plus på ägglossningstest när jag fått plus på gravtest för att jag ville se hur det skulle se ut på äl testet :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    XaHHa skrev 2018-07-17 12:49:26 följande:
    Vilken dag var du på då? :) Har läst att det kunde tyda på mens också :( Så får väl se.. Dock har jag testat med äl test innan vid bim & har aldrig fått så här starkt!
    Oj, nu minns jag inte riktigt. Tror att det var strax innan mensen, ett par dagar innan. För att jag minns att 6 dagar innan BIM så tog jag ett "testa tidigt" och fick +. Sen så några dagar senare tog jag clearblue och lite andra test för att vara säker och i samma veva så tog jag ett äl test för skojs skull. Minns inte exakt men det måste nog ha varit ett par dagar innan mensen. 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    XaHHa skrev 2018-07-18 23:10:31 följande:

Kunde inte hålla mig!! Ett mirakel har skett!! 30 ägglossningar & 809 dagar!!

Gud vad glad jag blir för din skull! Ett stort stort grattis! <3
    Gravid med första barnet
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år