Inlägg från: Långväntanefterdig |Visa alla inlägg
  • Långväntanefterdig

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Jooosen skrev 2018-10-08 12:37:28 följande:

Klar! Fan det gjorde faktiskt skitont :(. Tjöt mig igenom hela skiten. Fick ut 10 fina ägg. Återföring på onsdag! Förhoppningsvis värt det.

Okej är det redan satt datum för det ? Jag fick ju tillbaka ett 5 dagars för dom växte så pass bra.

Jag hade också ett jätteont äggplock... inte kul :( men jättebra kämpat! Vila nu resten av dagen!
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-10-08 13:40:21 följande:

Ja det är prel på onsdag. De ringer onsdag förmiddag om de vill ha insättning på lördag istället! Så kan bli vilket som! Ja urs, är ju verkligen olika det där! Fick ni till frysen oxå? :)

Ah då förstår jag :) hoppas att du får tillbaka en 5 dagars å till frysen

Ja vi har 3 småttingar som ligger i frysen å väntar på oss dom är 5 dagars. Sen hade vi 3 som dom skulle odla till 6 dagars men ingen av dom klarade sig.

Totalt fick vi ut 11 ägg på plock. Alla befruktades. 7 delades. 1 i mig , 3 i frysen, 3 som inte delades mer <3
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-10-10 15:22:28 följande:

Ruvare nu!! 6 av 10 befruktade som har fortsatt dela sig jättebra. Ett litet ligger i mig nu :D Fyfan va sjukt detta är

Åh va roligt <3 Hoppas att det tar sig nu lilla fröet!
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-10-17 10:05:30 följande:

Rd7. Känner inget! Mina bröst är inte ens svullna längre. Tjuvtestade idag o totalblankt såklart. Är ju 2 dagars de satt in. Men känner mig sjukt ogravid. Hade du symptom? När testade du plus?

Jag fick tillbaka ett 5 dagars, testade positivt på ruvardag 6. Väääääldigt svagt dock.

Att du inte känner nått behöver inte betyda att det inte lyckats:) vänta några dagar å testa igen, helst till testdag men vet att det är svårt!
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-10-17 17:25:31 följande:

Tack! Kände du något såhär tidigt? Innan plusset

Nej jag hade inga symtom alls direkt. Var efter jag plussade som det kom symtom :)
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-10-18 08:50:36 följande:

Här väntas det på ägglossning som vanligt... Läkarbesök i december men tror inte de godkänner ivf förrän efter två år efter utomkveds så jag får se om jag hänger kvar i tråden eller inte! Känns som många ligger så långt före, även om det väl fortfarande finns några kvar som fortfarande försöker naturligt <3

Håller verkligen alla tummar för er alla oavsett var ni är i processen!

Jag håller tummarna att ni får ivf snart! Hur var det nu, funderade ni nått på att gå privat ? Kan verkligen rekommendera <3

Finns inte så mycket man kan säga för att peppa, vet hur jäkla jobbigt det är... Bara håll ut <3
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-10-18 11:48:54 följande:

Tack! Jag funderar på det men sambon säger nej haha... Skulle vara så skönt att bara "nu bokar vi en tid" och göra det. Vi har egentligen råd men då skulle vi få dra ner på roliga saker i livet... Tex min sambos 30 års resa som han vill göra i vår. Och jag förstår att det är nåt han vill göra, man kan ju inte pausa hela livet... Men mitt liv står redan på paus.

Det är det jag menar.. din psykiska ohälsa gör ju att du förmodligen ändå inte njuter av "de roliga" sakerna ändå.... prata med honom , på riktigt om hur detta påverkar dig. Be om professionell samtalshjälp <3

Det påverkar förhållandet så himla negativt när det är det enda man tänker på varje dag.... jag hade personligen inte klarat av att bara vänta. Min sambo var också emot att göra det privat först. Men sen kom han på andra tankar efter att vi pratat <3
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-10-21 13:34:52 följande:

Ännu än fruktlös diskussion med sambon om privat ivf... Men att lägga över 50k på att renovera huset är inga problem alls.

Äääh men fy fan va tråkigt!!!! Vad är det som gör att han vägrar ?? Min sambo ville inte heller först....
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-10-21 13:41:19 följande:

Fan vilken seg väntan för er... är det i maj det gått två år? Fy :(. Idag är det ruvardag 11, äl+13. Mensen borde komma idag lr imorn men kan bli uppskjuten pga lutinus. Känner NADA!! Hopplöst. Vet inte riktigt men hoppas typ snart!!!

Klarar du dig från å tjuvtesta ? När är din testdag?? Håller såååå tummarna för dig å är.här inne å kollar varje dag!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år