Inlägg från: Långväntanefterdig |Visa alla inlägg
  • Långväntanefterdig

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

LillaAw skrev 2018-09-17 13:46:37 följande:

Idag fick jag ett tydligt positivt gravtest. Tredje ivfen! Har följt många av er här i mer än ett år. Jag hoppas det ska fortsätta och inte bli missfall och jag önskar er alla lycka till! <3

Ååååååååh herregud vad jag blir glad för din skull!!!!!! Massa massa massa grattis!!!!
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-09-18 12:46:36 följande:

Första ivf mötet gjort. Fick ett superbra bemötande. Gick igenom allt. Kommer bli korta protokollet. Nästa tisdag ska vi gå igenom sprutorna. Nästa mens beräknad 29 september så kan förhoppningsvis börja då!!! Våra odds ser bra ut sa han. Men vågar inte tro på något. Nu är frågan om man ska berätta för chefen eller inte :( .... kluven deluxe

Grattis till att ha tagit första mötet !!

Personligen så tycker jag - ta det med chefen! Jag gjorde det o det var jätteskönt . Man vet ju inte riktigt hur det blir med äggplock osv , sen ska man ju in minst 2 ggr å kolla äggblåsorna , du kan ju jobba efter allt förutom äggplocket , men kan va skönt å berätta.

Jag fick jättebra stöd å bemötande av min chef!

Önskar dig stort lycka till med allt å hoppas det tar sig! Ni gjorde genom landstinget eller??
  • Långväntanefterdig

Sååå kul att det händer grejer för er tjejer! Så kul att följa er i processen!

Håller alla tummarna för er!

Så fint att se er skriva om processen , minns tillbaka min egna resa och känner att allt det jobbiga vi gick igenom ändå gjort oss starkare <3

• Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-09-20 10:26:34 följande:

Tack! Finns inget hellre ja vill än att vara i din sits. Är så jävla orolig att ivf inte heller kommer fungera! Kram på dig. Är så glad att du har lyckats!!

Vården i Sverige idag är fantastisk vad det gäller ivf!

Man ska ha med sig att se det som ett försök om 3, det är inte jättevanligt att det tar sig på första försöket, jag hade sån himla tur verkligen!

Jag hoppas att ni allihopa får plus på stickan efter er ivf! Kommer följa er på resan!

Imorgon går jag in i vecka 17, har en fantastisk graviditet å känner mig sjukt lyckligt lottad. Kramar!
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-09-28 08:46:53 följande:

Mensvärk från hell vid 06!! Men gick över. Ingen mens än. Men nu vill jag att den ska komma! Så blir nog idag eller imorn!

Å jag minns när jag väntade på mensen , 4 dagar sent kom den å det var på dagen att jag hann börja innan sommarstängt haha... Ja den enda gången man längtar efter mens. Jag hoppas den kommer för dig så du får sätta igång. Jag fick idag ett så glädjande besked, en vän som fått barn genom ivf blev spontant gravid utan ivf nu!! Ger en hopp inför framtiden. En sak i taget men ändå , fantastiskt!
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-09-28 12:41:31 följande:

Ja men precis!! Åå det ger en ju hopp. Fick mens nyss. Men kommer inte fram i telefonen till sjukhuset, de har inga fler tider. Ska prova akutnumret tänker jag... så typiskt!!

Ah härligt:) då hoppas vi det var sista mensen på mååååånga månader :)
  • Långväntanefterdig
    Lillatjejen1992 skrev 2018-10-02 21:33:23 följande:

Vill önska alla i gruppen lycka till. Jag och sambon har nu valt att separera 3

Åh va ledsamt:( Beklagar!!
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-10-06 13:21:48 följande:

Äggplock redan måndag. Shit va nervig jag är!!!!

Det kommer gå jättebra för dig! Bara andas <3

Hoppas ni får många fina ägg! Ska tänka på dig!
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-10-06 13:21:48 följande:

Äggplock redan måndag. Shit va nervig jag är!!!!

Det kommer gå jättebra för dig! Bara andas <3

Hoppas ni får många fina ägg! Ska tänka på dig!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år