Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Härligt!!! Fyfan va avis man blir :p
Härligt!!! Fyfan va avis man blir :p
Grymme!!
Vi ska göra det på Nordic IVF i Göteborg. Ni?
Ja, jag kommer inte kunna hålla mig hihi :) Kommer ni?
Hej!! Tänkte bjuda in mig här om det är okej förstås. Jag och min man har precis börjat våran ?behandling? jag har tagit provera för att få en så normal mens och mens cykel som de går. Och det har jag lyckats med! Yey! Sedan har jag nu käkat några tabletter som heter Letrozol. Som ska stimulera ägglossningen. Idag va jag hos min gynekolog och han kunde se att en stor äggblåsa fanns där!! På 18mm!! Jag hade svarat fint på behandlingen och nu har jag fått en spruta som heter ovitrelle. Ska ta den imorgon om inte jag får en glad gubbe på mitt ägglossningstest. Tänkte fråga om någon här inne tagit den sprutan?
Hur gick de me de? Släppte ägget? Blev du gravid?
Åh va kul!! Stort grattis!! Håll tummarna för oss också! <3
Tänkte bara fråga. När du tog ovitrelle sprutan, fortsatte du då att testa dig för ägglossning något mer? Jag testade negativt imorse och ska ta ovitrelle sprutan idag mellan 10-12 står de på lappen. Och att man ska ha samlag samma kväll kl 22. Något du känner igen? Tacksam för all svar och hjälp <3
Vill bara dela med mig, jag plussade nog imorse ! :O helt galet, satt senast imorse när jag testade och tönkte det kommer bli som vanligt, ännu en testdag som slutar som alla andra, men så ser jag att det faktiskt kommer upp en till linje, svag med definitivt synlig och jag börjar störtgråta ! Springer in till min sambo som sitter vid datorn (vet inte om att jag körde ett test) och fattar ingenting, han blir orolig och frågar vad som har hänt och jag klämmer ut mellan tårarna at vi är gravida !
Kan fortf inte fatta att det är sant, just nu tänker jag typ nä men de va säkert fel på testet ? Men de kan de väl inte vara ? Eller ?
Hur ska man nu överleva oron över mf ? Tusen tankar i huvudet verkligen, man tror det ska bli enklare så fort man sett plusset ?
Kramar till er
Antar (efter lite research) att det behövs göras en ICSI, verkar ju vara det som gäller när det handlar om lågt antal spermier. Vet någon vad det kostar om man lyckas göra det via landstinget och inte privat? Det är så fruktansvärt dyrt privat
Ja det kunde man ju förut, men jag har för mig att det från och med i somras inte går att få det via landstinget längre? Vet att min kollega som skulle börja med IVF i vintras (men sen blev gravid naturlig väg precis innan) fick höra att det var på håret om de skulle hinna få det gratis eller om de skulle behöva betala det själva. Men jag kan ju ha fel?