LLW skrev 2018-08-02 11:47:28 följande:
Precis hemkommen från första mötet på ivf-kliniken. Kunde inte sova alls på natten..
Fick träffa läkaren som gick igenom våra olika provsvar mer noggrant än vad första läkaren gjort under utredningen. Fick veta att mannens prover var precis på gränsen till normala. Stor lättnad för honom som trott att det var mycket sämre.
Ska göra korta protokollet, han kollade äggblåsor och såg att jag hade normalt antal.
Allt hade varit jättesmidigt om det inte varit för att jag gjorde cellprovtagning i maj (inte i samband med utredningen utan den vanliga man går på) och fått svar att jag har lätta cellförändringar.
För 4 veckor sen när jag fick svaret ringde jag direkt till sjukhuset och frågade om jag skulle komma på ytterligare provtagning direkt eftersom vi skulle starta ivf. Fick som svar att det inte var nödvändigt utan att det kunde tas i efterhand.
Lite konstigt tyckte jag eftersom man skulle kontakta dom om man blev gravid.. men litade på att det skulle vara som de sa.
På kliniken idag fick jag veta att det inte alls stämmer. De påbörjar ingen behandling förens cellförändringarna är utredda. Så nu får jag vänta på att rmc ska kontakta cellprovtagningen och fixa tid. Så. Jävla. Onödigt. Jag hade på känn att det skulle strula, det var därför jag ringde och ville att de skulle kolla mig så fort som möjligt! Nu kommer vi inte kunna börja med ivf förens om ca 2 månader för att det först är väntetid och sen ska svaret utredas.
Jag blev jättebesviken och rätt less på läkaren som sa "det är ingen panik, ni är så unga" ja men vi har väntat så himla länge nu så att två månader till känns som en evighet, speciellt när vi trodde vi skulle få börja direkt! Nu ska vi gå igenom 2 misslyckanden till innan vi får sätta igång..
Väldigt blandade känslor. Ledsen för att det blev fel, men glad att det trots allt är igång. Hoppas verkligen jag får en tid snabbt. Det är ju så jobbigt att man måste anpassa sig till cykeln också, så att missar man med två dagar får man vänta en månad till..
Jaja, bara ställa in sig på att mensen kommer imorgon. Försöka se framåt.
Åh din kämpe !! Tänk att det ska vara massa som strular hela tiden. Jag förstår din frustration.
Jag har själv haft cellförändringar, inte i samband med ivf men innan. Det ska inte påverka en graviditet alls och eftersom du har lätta förändringar så kanske dom till å med växer bort av sig själv. Jag fick göra en konisering. 2 månader är en evighet i din situation, finns liksom inget att säga för att trösta dej, det är lång tid tyvärr:( men i slutändan när du väl får börja så går det jättefort!