Grumpycavat skrev 2019-02-25 15:04:52 följande:
Vad glad jag blev av ditt svar.
Men åååh vad trist att det inte blev något med er första IVF, men det måste ändå kännas bra med 4 till frysen?
Vet ju att ni hade så mycket diskussioner om det här med ivf, så jag höll verkligen alla tummar för att det skulle gå vägen.
Och ja, det tär på relationen, klokt av er att vänta lite. Någonstans måste man ju ha i bakhuvudet också att ett barn inte heller är en dans på rosor, och relationen måste vara STARK innan bebisen kommer.
Men att vänta någon månad verkar vara en bra idé så att ni får lite distans till det.
Och förstår att du också kan känna lite "Avsmak". Jag är ju en typisk periodare här på FL. Just nu är jag megataggad och läser typ alla trådar, kör ÄL-tester, känner efter betydligt mer hur kroppen känns osv.
Men sen helt plötsligt kan jag också få en sådan avsmak, och blir tokig på alla trådar när det diskuteras tidiga tecken, plats på livmoderhalstapp, blödningar, suddiga test osv osv haha.
Det blir liksom för mycket.
Men sen någon månad senare sitter jag där själv igen.
Håll oss uppdaterade om hur det går för er, och ta er tid för varandra ett tag nu.
Försök glömma hela denna cirkusen för en stund, så har ni nya krafter till april.
KRAM!
Ja det var verkligen tråkigt men samtidigt känns ju 4 st i frysen jättebra! Visst, en stor del av mig tror inte att det någonsin kommer gå och i så fall spelar det ingen roll hur många försök vi har, men en annan del av mig tänker logiskt och på så många insättningar som våra frysta skulle kunna ge borde vi rent statistiskt kunna bli gravida... Man kan ju inte göra annat än bara hoppas och fortsätta försöka, även om det är svårt och DYRT haha.
Ja visst går det i vågor! Ibland är jag också supertaggad och läser allt och följer allt osv. Man får försöka leva på de tillfällena haha. Men som tur är kan man ju bli gravid hur man än gör, om man tror eller inte tror eller försöker all alternativmedicin eller inte osv haha...
Jag kommer alltid uppdatera i denna tråd mellan varven oavsett vad som händer och även om det går lång tid emellan ibland! Man hatar ju trådar där det inte avslöjas hur det gått :) och så har alla i den här tråden varit ett otroligt stöd under lång tid nu! Du måste såklart uppdatera du med :)