Inlägg från: Fröken Rabarber |Visa alla inlägg
  • Fröken Rabarber

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Långväntanefterdig skrev 2018-06-10 21:24:18 följande:

Dag 7 med sprutor är avklarade. Imorgon dags för gynundersökning igen å se om äggen blivit fler och större.. äggplock troligtvis i slutet på veckan. Hoppas hoppas hoppas att allt går vägen.

Man är sååå orolig för allt.... finns så mycket som ska klaffa och gå rätt... jag håller alla tummar å tår jag kan och försöker fördriva väntan så det går lite snabbare....

Jag har stått ut förvänatnsvärt bra med sprutorna. Klarar av att ta dom själv till och med. Och gynstolen känns knappt obekväm längre.. man växer som fan på denna resa... what doesnt kill you makes you stronger!

Grym du är! Hoppas allt går väl, spännande att följa er resa i väntan på sin egna. Nu har i alla fall remiss för ivf skickats iväg så första stegen är tagna. Med lite flyt är vi igång i december nån gång, om det inte sker spontant före, men känns ju sådär sannolikt...
  • Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-06-11 21:57:14 följande:

En fråga: jag har inte vågat experimentera något med hälsokost. Men fick bidrottningsgele av en kollega. Har börjat o tagit 3 tabletter. Men läser att biverkning kan vara att få oregelbunden mens (det enda som ändå verkar funka i min kropp är att den är regelbunden). Har ni testat? Har ni erfarenheter? Man kanske borde skita i dom ... :/

Jag har testat bidrottninggele, helt uppenbarligen utan önskad effekt. Kan inte minnas att gelen ändrade cykeln nämnvärt. Den stora fördelen har varit att den ordnar så att jag blir lite mer jämn i humöret, inte riktigt lika mycket pms. ????
  • Fröken Rabarber
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-16 10:37:01 följande:

Hej tjejer!!

Kliniken ringde precis!! Med hjärtat i halsgropen svarade jag. Antingen skulle dom säga att inga ägg är befruktade eller att fler än 5 har befruktats!

Av mina 11 ägg så var det 7 som var mogna. Och av dessa 7 befruktades ALLA 7!!!!! Helt galet! Blir så himla glad! Så istället för återföring på måndag så blir det återföring på onsdag! Och jag får då tillbaka vår blastocyst! Ni fattar ju hur galet mycket man hoppas nu!

Vad grymt bra resultat! Härligt att det blir blastocyst tillbaka och så många som åker in i frysen som reserv!
  • Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-06-16 22:37:38 följande:

Ja jag ska fråga. Åå vad trisst! När gick d över typ?

För mig så kände jag ingenting dagen efter, men kändes en del samma dag som spolningen gjordes, och spolningen var rätt smärtsam för mig, gick bättre när jag tog ett djupt andetag samtidigt som de tryckte in koksaltslösningen. Däremot så har jag känt av ägglossningen mer efteråt, och det gör lite mer ont när vi har sex i rättan tid. Men har hört att det finns tankar om att man har lättare att bli gravid de två första månaderna efter att ha spolat äggledarna. Så hoppas lite extra denna månad även om jag inte vågar tro på det. :)
  • Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-06-17 12:52:39 följande:

TAck för info! Sa de något om sex efteråt var helt okej? Ja man hoppas ju att d kanske gör underverk! Men har fått för mig att ja kanske har stop trots allt.. hade du fri passage?

De sa inget om att det inte var ok med sex efteråt, så det är nog inga problem. Jag hade fri passage på ena äggledaren, och de misstänkte att det gjorde så ont just för att det kanske var stopp i andra, men de fick inte riktigt koll på det....
  • Fröken Rabarber
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-27 22:05:24 följande:

Ruvardag 7

Plusset är lite starkare idag, följer utvecklingen med spänning. Vågar inte tro på det. Vågar inte fatta att det är sant.... väntar på cb veckoindikator test, borde komma imorgon.... då kanske jag känner mig lite lugnare om det visar pos.... 

Annars är biverkningarna som jag känner, större och ömma bröst, man ser tydligare ådror över dom. Jag har haft halsbränna hela dagen vilket jag aldrig annars har. Och det är en liten molande känsla i magtrakten som antingen beror på lutinus eller fröet...

Kära snälla frö, stanna hos mig <3

Åh, vad härligt! Hoppas så att allt går bra för er!
  • Fröken Rabarber

Hej, var ett bra tag sedan jag skrev sist. Nu har vi kommit ett till steg på vägen, påbörja IVF snurran idag. Lutar åt att det blir långt protokoll med gonal f. Start med nässpray på cykeldag 1, känns spännande. I den här takten kan jag vara gravid vid jul. :)

• Fröken Rabarber
    Hedblomster skrev 2018-12-07 08:34:29 följande:

Jag har ju pratat tidigare om att min sambo inte ville göra privat ivf osv pga att det är dyrt (sagt av en människa som alltså tjänar 40.000 kr i månaden) men att han för en månad sen sa att vi ska köra, att han vill det, att vi skjuter upp husrenoveringen och nu ska vi alltså starta när mensen kommer i januari. Igår när vi tjafsade lite om nåt annat kläckte han ur sig att jag har TVINGAT honom att "kasta bort" 30.000 på detta när vi bara hade kunnat vänta till hösten... Då sa jag att då skiter vi i det då, att han sa det helt frivilligt men vill han inte nu så vill han inte... Men då ville han ändå köra vidare... Blir så trött på allt prat om pengar jämt, i maj köpte han en ny tv och en ny gräsklippare för 15.000 och det var inget konstigt alls men detta är fel?! Det var dessutom jag som ville gå på vårt besök hos fertilitetsmottagningen som vi hade tidigare i veckan för att hålla dörren till landstinget öppen så vi kunde fortsätta där om första ivf privat inte funkar... Men det ville inte han för han gillar inte läkaren. Suck! Vissa män är så hopplösa att diskutera med, tex min sambo... Så nu känns det inte så kul för det känns inte som att vi gör det tillsammans och dessutom känner jag en enorm press att vi måste lyckas på första behandlingen för annars kommer han väl pika mig om att vi kastade bort 30.000 kr igen.

Uscha mig, lider med er, processen i sig är ju tuff nog utan att en ska behöva bråka kring pengar med! Det finns ju tyvärr aldrig någon garanti för om det hela går vägen eller inte, och det ligger ju absolut inte på dig som person om det inte lyckas. Jag skulle ta upp frågan när ni är i ett bra läge utan konflikter, för uppenbarligen är det något som legat och grott hos honom. Gäller ju att ingen av er blir bitter på den andre i processen att få barn. <3
  • Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-12-10 19:05:18 följande:

En blastocyst insatt idag. Den andra klarade inte upptining. Så detta är den enda som såg fin ut av dom två de frös i fem dagar. Tre ovitrelle sprutor tagna inom loppet av en vecka. Så gravtest kommer visa positivt i 10 dagar från o med nu. Så ingen idé att tjuvtesta! Bara väntan nu. Min magkänsla är dålig :/ kram på er alla! Testdag 26/12. Orimligt lång tid..

Idag fick jag också en blastocyst insatt. Testdag 23/12. :) jag hejar på oss! :)
  • Fröken Rabarber
    LillaLuna skrev 2018-12-13 15:17:19 följande:

Åh, lycka till till er båda!! Håller tummar och tår att de stannar där de ska!

Tack, det hoppas jag med. :) har redan börjat inbilla mig tecken som lite spänningar och känsligt luktsinne stundtals, men inser att jag luras av kroppen. :)
  • Fröken Rabarber
    Långväntanefterdig skrev 2018-12-31 02:44:59 följande:

Hej tjejer!

Nu har ni vart tysta länge, jag hoppas att ni fortsätter kämpa!!

Jag vill dela med mig få cirkeln känns sluten på något vis, den 27 december 03.12 kom vår dotter till världen 10 v för tidigt. Hon mår bra efter omständigheterna och kämpar på varje dag precis som mamma och pappa. Nu blir det neo veckorna fram över för oss.

Tänker på er allihopa och hoppas att ni alla får uppleva detta mirakel det innebär att bli mamma!!

Stort grattis! Själv har jag precis fått plus och är i v. 6, men vågar inte tro att den första IVF faktiskt lyckats riktigt ännu, så hoppas att vul nästa vecka ska bekräfta att jag har en levande liten varelse i mig. :)
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år