Hedblomster skrev 2018-12-07 08:34:29 följande:
Jag har ju pratat tidigare om att min sambo inte ville göra privat ivf osv pga att det är dyrt (sagt av en människa som alltså tjänar 40.000 kr i månaden) men att han för en månad sen sa att vi ska köra, att han vill det, att vi skjuter upp husrenoveringen och nu ska vi alltså starta när mensen kommer i januari. Igår när vi tjafsade lite om nåt annat kläckte han ur sig att jag har TVINGAT honom att "kasta bort" 30.000 på detta när vi bara hade kunnat vänta till hösten... Då sa jag att då skiter vi i det då, att han sa det helt frivilligt men vill han inte nu så vill han inte... Men då ville han ändå köra vidare... Blir så trött på allt prat om pengar jämt, i maj köpte han en ny tv och en ny gräsklippare för 15.000 och det var inget konstigt alls men detta är fel?! Det var dessutom jag som ville gå på vårt besök hos fertilitetsmottagningen som vi hade tidigare i veckan för att hålla dörren till landstinget öppen så vi kunde fortsätta där om första ivf privat inte funkar... Men det ville inte han för han gillar inte läkaren. Suck! Vissa män är så hopplösa att diskutera med, tex min sambo... Så nu känns det inte så kul för det känns inte som att vi gör det tillsammans och dessutom känner jag en enorm press att vi måste lyckas på första behandlingen för annars kommer han väl pika mig om att vi kastade bort 30.000 kr igen.
Uscha mig, lider med er, processen i sig är ju tuff nog utan att en ska behöva bråka kring pengar med! Det finns ju tyvärr aldrig någon garanti för om det hela går vägen eller inte, och det ligger ju absolut inte på dig som person om det inte lyckas. Jag skulle ta upp frågan när ni är i ett bra läge utan konflikter, för uppenbarligen är det något som legat och grott hos honom. Gäller ju att ingen av er blir bitter på den andre i processen att få barn. <3