Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

DROGER=döden

Shameless skrev 2018-01-15 13:00:15 följande:

Jag har aldrig rökt på regelbunden basis men jag tycker det är ett schysst alternativ till alkohol. Den där teorin om gateway-effekten ska vara motbevisad har jag hört, är bra trött på att folk använder det som ett argument mot cannabis.

Exakt. Du väljer ju själv hur "långt" du tar det. Det är ju betydlig skillnad på droger. Cannabis hade aldrig legaliserats i allt fler länder om det skulle vara så pass farligt. Jag vet då ingen som hat dött av att röka cannabis men däremot har alkohol skördat desto fler liv men det är inte så många som tänker på det när man tar upp cannabis frågan.
  • Anonym (L)
    klyban skrev 2018-01-15 13:42:44 följande:

Det började med att Mexikansk mat var inkörsporten till heroin i början på 1900.talet, och sen har det hoppat runt till olika substanser som cannabis är inkörsporten till, som tex LSD.

Gateway teorin är stendöd, vi pratar om promille på heroin, medan cannabis sniffar på 20-25%.

Jo fast det är ju ett val man gör? Folk väljer att prova andra droger efter att kanske ha rökt en eller två eller fler gånger. Bara för att man röker så kommer inte automatiskt andra droger på köpet. Du måste söka och få tag på dem och då gör man ett aktivt val. Så är det ju med allt, vad det än rör sig om.
Svar på tråden DROGER=döden