• lisa0417

DROGER=döden

läser olika inlägg här och blir mörkrädd hur vissa kan rättfärdiga droger och tycka det är ok. Det finns väl för fan ingenting som är positivt med att droga sig och det kvittar vilken drog det handlar om eller alkohol. Jag har varit med om dödsfall då det hela startade med att "oskyldigt" röka hasch "som alla gör" och som slutade med en överdos heroin. hur i helvete kan man resonera så enkelt och lätt kring detta??? det är sinnesjukt.

• Svar på tråden DROGER=döden
  • klyban

Det har visat sig att låta polisen ta hand om drogfrågan ökar antalet dödade i samhället.

hur många meter var det?
  • Shameless

Klart det finns positiva sidor med droger, annars hade ju ingen brukat narkotika. Själv är jag för legalisering av Cannabis.

• sebbe420
    Shameless skrev 2018-01-15 12:26:33 följande:

Klart det finns positiva sidor med droger, annars hade ju ingen brukat narkotika. Själv är jag för legalisering av Cannabis.

Ja det är jag också. För mig har cannabis lite samma associationer som en härligt varm doftande kopp svart kaffe. Och jag har än så länge, efter sisådär 14 år, aldrig blivit sugen på en dos heroin.
  • Shameless
    sebbe420 skrev 2018-01-15 12:38:36 följande:

Ja det är jag också. För mig har cannabis lite samma associationer som en härligt varm doftande kopp svart kaffe. Och jag har än så länge, efter sisådär 14 år, aldrig blivit sugen på en dos heroin.

Jag har aldrig rökt på regelbunden basis men jag tycker det är ett schysst alternativ till alkohol. Den där teorin om gateway-effekten ska vara motbevisad har jag hört, är bra trött på att folk använder det som ett argument mot cannabis.
  • Anonym (L)
    Shameless skrev 2018-01-15 13:00:15 följande:

Jag har aldrig rökt på regelbunden basis men jag tycker det är ett schysst alternativ till alkohol. Den där teorin om gateway-effekten ska vara motbevisad har jag hört, är bra trött på att folk använder det som ett argument mot cannabis.

Exakt. Du väljer ju själv hur "långt" du tar det. Det är ju betydlig skillnad på droger. Cannabis hade aldrig legaliserats i allt fler länder om det skulle vara så pass farligt. Jag vet då ingen som hat dött av att röka cannabis men däremot har alkohol skördat desto fler liv men det är inte så många som tänker på det när man tar upp cannabis frågan.
  • klyban
    Shameless skrev 2018-01-15 13:00:15 följande:

Det började med att Mexikansk mat var inkörsporten till heroin i början på 1900.talet, och sen har det hoppat runt till olika substanser som cannabis är inkörsporten till, som tex LSD.

Gateway teorin är stendöd, vi pratar om promille på heroin, medan cannabis sniffar på 20-25%.

hur många meter var det?
  • Anonym (L)
    klyban skrev 2018-01-15 13:42:44 följande:

Det började med att Mexikansk mat var inkörsporten till heroin i början på 1900.talet, och sen har det hoppat runt till olika substanser som cannabis är inkörsporten till, som tex LSD.

Gateway teorin är stendöd, vi pratar om promille på heroin, medan cannabis sniffar på 20-25%.

Jo fast det är ju ett val man gör? Folk väljer att prova andra droger efter att kanske ha rökt en eller två eller fler gånger. Bara för att man röker så kommer inte automatiskt andra droger på köpet. Du måste söka och få tag på dem och då gör man ett aktivt val. Så är det ju med allt, vad det än rör sig om.
  • Anonym (Lite salt)

Så klart att det finns fördelar med droger, annars hade inte folk provat. Fast det handlar ju om kort sikt vs lång sikt

Kort sikt: Ett rus! Kul!

Lång sikt: Du bränner dina hjärnceller. Och ja, ni pundare kommer att säga "nä, jag är lika skärpt som förr 10 år sedan", men ni märker det inte själva. Tro mig, har någon rökt på regelbundet i flera år är det tydligt att hjärnkapaciteten försämras.

• Anonym (Haha)
    Anonym (Lite salt) skrev 2018-01-15 16:36:47 följande:

Så klart att det finns fördelar med droger, annars hade inte folk provat. Fast det handlar ju om kort sikt vs lång sikt

Kort sikt: Ett rus! Kul!

Lång sikt: Du bränner dina hjärnceller. Och ja, ni pundare kommer att säga "nä, jag är lika skärpt som förr 10 år sedan", men ni märker det inte själva. Tro mig, har någon rökt på regelbundet i flera år är det tydligt att hjärnkapaciteten försämras.

Vilket struntprat. Att använda cb skadar inte vuxna människor. Men visst, badsalt är jäkligt farligt. Många fler skadas av alkohol än av cb. Varför är så många svenskar så okunniga gällande cb?
  • klyban
    Anonym (L) skrev 2018-01-15 16:19:31 följande:
    Jo fast det är ju ett val man gör? Folk väljer att prova andra droger efter att kanske ha rökt en eller två eller fler gånger. Bara för att man röker så kommer inte automatiskt andra droger på köpet. Du måste söka och få tag på dem och då gör man ett aktivt val. Så är det ju med allt, vad det än rör sig om.

Men det gör inte cannabis till en gateway drog, det är för få heroinister för detta.
    Men visst dagens försäljingssystem gör så att en del faller in på andra droger, då det är ett klassiskt försäljningsknep och säga "Nej, har ingen cannabis idag, men du kan få testa detta om du vill istället".
    Jag får hoppas alla som tar droger gör aktiva val, annars är det riktigt hemskt och bli påtvingad droger.
    Men vill du ha en gateway drog, så är alkoholen en, den kan jag garantera är en i ekvationen på de som tar droger och under påverkan av alkohol.

hur många meter var det?
Svar på tråden DROGER=döden