Inlägg från: Anonym (Bättre/sämre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bättre/sämre)

Hur mycket ska egentligen barn få vara med och bestämma?

Jag förstår inte riktigt vad bonusbarnen vill bestämma över. Utlandsresor? Få egna rum?

Det klart det blir förändringar när det kommer flera barn. Lika klart är ju att barn påverkas och förändringar till det "sämre" är ju förstås tuffare än andra att hantera.

Hur ofta bor bonusbarnen hos er? Har de haft egna rum tidigare men inte längre? Hur har de det hos den andra föräldern då, är det bara hos er det blivit just sämre för dem?

• Anonym (Bättre/sämre)
    jefrieey skrev 2018-01-12 16:17:37 följande:

Jag förstår att de blir besvikna över hur livet har blivit. Inte bara att de lever i splittrad familj så har deras standard försämrats markant.

Egentligen "borde man inte skaffa fler barn än man har råd med", om jag fräckt får lov att uttrycka mig så. 
    Men, nu är ni en familj på sex personer och det är upp till dig och din sambo att ge ett så gott liv till alla fyra barn som ni möjligen kan. Inget barn ska särbehandlas och heller vill jag säga att barnen i hemmet (gemensamma OCH bonusar) bestämmer inte ett skit. Nej, barn bestämmer inte ett skit i en familj. Däremot går deras bästa först. 

Fast varför ska barn inte få vara med och bestämma? Självklart ska det finnas gränser och det måste ju vara inom rimligt område, men jag tycker absolut de ska få vara med och bestämma. Barn växer av få vara delaktiga. Vi är ju en familj tillsammans.
Svar på tråden Hur mycket ska egentligen barn få vara med och bestämma?