6 månaders sover dåligt!
Hej! Jag har en son på snart 6 månader som sover såå dåligt och har gjort det hela tiden!
Jag har testat allt känns det som! Första 3 månaderna så hade han ont i magen, så då antog jag att han sov dåligt pga det. Men vid 4 månader blev magen bättre när vi började med lite gröt och katrinplommonpuré. Under dagarna sover han 30 min 3 gånger.
När han vaknar så går det inte att få honom att somna om hur trött han än är! Nätterna vaknar han ca 10-15 gånger varje natt.
1 gång i veckan så kan han sova bättre! Vakna ca 5 gånger. Bästa natten någonsin var för ca 2 veckor sedan, då vaknade han 3 gånger för att äta lite bara. Ofta är det bara snutta tutten som gäller och han kan då somna om efter 10 min. Ibland vägrar han allt bara och kan ligga vaken en timme och gnälla, gråta eller prata.
Det som funkat bäst är när han somnar 18.30-19.30 någonting, för då sover han ibland någon timme innan han vaknar, ju senare desto mindre med sömn. Då vaknar han och vill gå upp 05-06 någonting. Enda sättet för mig att få sova någonting är att gå och lägga mig samtidigt som han. Han sover bäst jämte mig i sängen med då han ALLTID vaknar när jag försöker lägga över honom i sin säng. Att få honom att somna i sin säng är lönlöst då han skriker i timmar om så är! Pappan duger inte alls när det ska sovas.
Han tar honom dock på morgonen ibland när han inte jobbar, så att jag kan få sova någon timme till. Detta gör att han hela tiden är gnällig och övertrött men hur kan man ändra på det?
Jag känner mig väldigt låst, då båda han och jag är trötta och griniga av att inte få sova.
Får hela tiden höra att det går över.. HJÄLP!!?????????