Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Hjälp med förväntningar på förskolan!

En 19mån skulle jag förvänta mig äter själv. Inte nödvändigtvis med kniv och gaffel men åtminstone med fingrar och sked. Tycker alltså inte det känns som ett orimligt krav.

2 vuxna på 10 småbarn (när går barnen över till andra gruppen? Vid 2 år eller vid 3?) låter aningen lite men kan funka om det är många lite större barn i gruppen.

De flesta grejer blir slitna rätt fort på en förskola är min erfarenhet. På äldstas avdelning fick de sin vanliga peng för att köpa in grejer + de var med i tävlingar där priset var presentkort på x kr att köpa leksaker för. Eftersom de vann åtminstone nån gång om året hade de en hyfsat stor budget till leksaker men grejerna såg ändå slitna ut.

Är lokalerna inte dåliga utan bara slitna är det inget problem för mig, värre om det ekar pga dålig ljudisolering eller liknande.

Sammantaget låter förskolan inte Wow men inte katastrof heller utan verkar ligga runt medel tycker jag. Om den är närmare katastrof än medel beror på saker som är svåra att bedöma utifrån en text men om du inte är nöjd rekommenderar jag att kolla på alternativ och sen försöka byta om du hittar något bättre.

Svar på tråden Hjälp med förväntningar på förskolan!