• Ballu

Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?

Som rubriken lyder. Vad har ni för ståndpunkter/tankar?

• Svar på tråden Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?
  • oanonym
    Glitra skrev 2018-07-02 12:10:53 följande:

Det måste väl finnas "Gud" med alla konstigheter som sker i världen.

Det räcker med gudstro för att vissa konstiga saker ska ske.
  • Glitra
    oanonym skrev 2018-07-02 12:13:43 följande:

Det räcker med gudstro för att vissa konstiga saker ska ske.

Vad menar du?
  • oanonym
    Glitra skrev 2018-07-02 12:18:00 följande:

Vad menar du?

Att ingen gud behöver finnas för att människor ska göra dumma saker, det räcker att de tror att gud finns.

Men du kanske inte menade männskors gärningar, när du skrev att det sker konstigheter?
  • oanonym
    Glitra skrev 2018-07-02 12:30:21 följande:

Jag menade allmänt.

Ok. Dock tror jag gudstro räcker för att rättfärdiga, enligt mig, omoraliska gärningar och åsikter.
  • oanonym
    Glitra skrev 2018-07-02 12:35:32 följande:

Ok...

Ja, det är ju inte så att de verkligen verifierar att Gud finns, vad jag vet.

De flesta är nog indoktrinerad in i en gudstro.
  • Panduro
    Bibbidi skrev 2018-07-02 11:58:19 följande:

Detta. Aldrig att det är sant, då hade det blivit en världsnyhet. Det är påhittat ñeller missuppfatta, ingenting annat. Annars hade hela världen hört om det, vilket vi nu inte har gjort.

Förvisso. Men såna saker sker dagligen utan att hela världen informeras. Det beror helt enkelt på att vanlig media inte vill ta upp såna saker eftersom det inte finns några bevis för att det är just Gud som helat. Söker man däremot i kristen media hittar man väldigt många berättelser. Många med den typen av upplevelser har säkert hört av sig till större tidningar, men utan respons. "Hela världen" blir inte informerade om såna händelser för att "hela världen" inte tror på det och heller inte vill höra talas om det.
  • oanonym
    Panduro skrev 2018-07-02 12:43:10 följande:

Förvisso. Men såna saker sker dagligen utan att hela världen informeras. Det beror helt enkelt på att vanlig media inte vill ta upp såna saker eftersom det inte finns några bevis för att det är just Gud som helat. Söker man däremot i kristen media hittar man väldigt många berättelser. Många med den typen av upplevelser har säkert hört av sig till större tidningar, men utan respons. "Hela världen" blir inte informerade om såna händelser för att "hela världen" inte tror på det och heller inte vill höra talas om det.

Fast läkarna var tydligen övertygad ....
  • Konservativ
    oanonym skrev 2018-07-02 12:37:34 följande:
    Ja, det är ju inte så att de verkligen verifierar att Gud finns, vad jag vet.

De flesta är nog indoktrinerad in i en gudstro.
    Pytt, pytt. Svenska ateisterna är mer indoktrinerade än någon annan. Inte en enda originell tanke. Tänker du hålla dig till ämnet denna gång?
Svar på tråden Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?