• Ballu

Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?

Som rubriken lyder. Vad har ni för ståndpunkter/tankar?

• Svar på tråden Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?
  • Sandraberg
    Sivs skrev 2018-07-02 08:41:05 följande:
    För att det är bara Gud som kan göra det. Vem skulle det annars vara som har gjort mig plötsligt frisk från dödlig cancer?

Min mammas ben blev återställda också genom bön. Hennes ben var krossade och hon satt i rullstol efter bilolycka. Läkaren sa att du kan aldrig mer gå. Hon gick till ett kristet möte där de bad för sjuka. De bad för henne och plötsligt kände hon en värme i båda benen och hörde hur benbitarna klickade på sin plats. Sen dess kan hon gå och röntgen visar friska ben! Ett Guds mirakel säger läkarna. Hur kan jag låta bli att tro på Gud då?
    Är det inte  troligare att läkaren faktiskt hade fel?

Jag skulle vilja veta varför gud aldrig hjälper och helar människor som har fått amputera?

Varför hjälper han aldrig dom utan bara personer med sjukdomar och skador som faktiskt kan läka på egen hand?

Mer om ämnet:
    whywontgodhealamputees.com
  • Fågel Flax
    Contador skrev 2018-07-02 01:29:05 följande:

I en global undersökning visar man att Sverige är det minst religösa landet. Västerås är den minst religösa staden i Sverige. Religion är vanligare bland minioriteter. Det bor mest svenska i villakvarteren på Hamre. Dessa ca 5000 svenskar i främst Östra Västerås är statstiskt sätt Babylon. De Otroende. Ateisterna och avgudadyrkarna i Vintergatans Galax.

De spelar mest fotboll.

Alltså, vilket jätteroligt inlägg.

Och det blir bara ännu roligare och ännu mer begåvat skrivet ju fler gånger man läser det.

Det är ändå rätt sällan man hittar något som är så kul och samtidigt inspirerat.

Jag skrattade så tårarna rann. Tack för detta!
  • Erikkkk

För att det är bara Gud som kan göra det. Vem skulle det annars vara som har gjort mig plötsligt frisk från dödlig cancer?

Min mammas ben blev återställda också genom bön. Hennes ben var krossade och hon satt i rullstol efter bilolycka. Läkaren sa att du kan aldrig mer gå. Hon gick till ett kristet möte där de bad för sjuka. De bad för henne och plötsligt kände hon en värme i båda benen och hörde hur benbitarna klickade på sin plats. Sen dess kan hon gå och röntgen visar friska ben! Ett Guds mirakel säger läkarna. Hur kan jag låta bli att tro på Gud då?

Argument from ignorance, BOOM!!!
  • Konservativ
    Erikkkk skrev 2018-07-02 11:45:09 följande:
    Argument from ignorance, BOOM!!!
    De lata okunniga nätateisterna tar fram sin lista.
  • Bibbidi
    themia skrev 2018-07-02 10:10:50 följande:
    "Vem skulle det annars vara?" är en jättebra fråga! Det är sådana frågor som får vetenskapen att göra framsteg.
    Att bara ta en förklaring för given för att man inte kan komma på någon annan, är ett argument baserat på okunnighet om möjliga alternativ.

Historien om din mors krossade ben som plötsligt "klickade" och blev hela under ett möte skulle ha varit en världssensation, om den vore sann.
    Tyvärr finns det mängder  av liknande historier, varav hittills ingen kunnat bekräftas vara sann.
    Men eftersom det gäller din mor, så borde det inte vara svårt att få fram dokument som bekräftar sanningshalten.
    Det vore intressant om du kunde visa upp något sådant.
    Detta. Aldrig att det är sant, då hade det blivit en världsnyhet. Det är påhittat eller missuppfatta, ingenting annat. Annars hade hela världen hört om det, vilket vi nu inte har gjort.
  • oanonym

1. Hur vet du att bara Gud kan bota sjukdomar?

2. ?Hur skulle det annars gått till? är inget argument.

3. Varför svarar Gud på din böner, men struntar i andras?

4. Varför ber ni inte för alla sjuka i världen på en gång?

5. Hur många gudar testade du innan du hittade rätt?

6. Vad säger du om helare och lärda inom andra religioner som utför mirakel?
  • oanonym
    Bibbidi skrev 2018-07-02 11:58:19 följande:

Detta. Aldrig att det är sant, då hade det blivit en världsnyhet. Det är påhittat eller missuppfatta, ingenting annat. Annars hade hela världen hört om det, vilket vi nu inte har gjort.

Ja, och sjukhusen skulle anställa alla som kunde hela folk på detta viset.
  • oanonym
    Konservativ skrev 2018-07-02 11:49:18 följande:

De lata okunniga nätateisterna tar fram sin lista.

?Hur skulle det annars ha gått till?, det kanske är ett bra argument, enligt dig?

Och de lata okunniga nätateisterna har i alla fall en lista. Det kan vara bra att kolla sina slutsatser ibland. I alla fall om man bryr sig om sanning.
  • oanonym

1.Jag har inte sett/hört några bra argument,belägg eller bevis för någon gud. Därför tror jag för närvarande inte på någon gud. Detta är heller inget val jag gjort, då jag inte kan tro på saker av vilja.

2. De gudar jag fått presenterad till mig, genom andra människor eller skrifter, framställs alltid som onda och omoraliska. Om jag skulle bli övertygad om en guds existens, så återstår problemet att den även måste bevisa att den är god.

• Glitra

Det måste väl finnas "Gud" med alla konstigheter som sker i världen.

Svar på tråden Varför tror ni/ tror ni inte - på Gud?