Inlägg från: tomten12 |Visa alla inlägg
  • tomten12

Mindre en 50 dagar till bf !

Var på koll för igångsättning idag, lite tidigt 37+1.

Inte mogen. Hon fick in ett finger, men kom bara 3 cm sen var det stopp...vad det nu innebär.

Kom tillbaka med väskan på fredag å möt mig på förlossningen kl 10 sa hon. Vad innebär det????

Skönt dock, hade inte optimalt med barnpassningen just nu..

• tomten12
    faglin skrev 2018-03-14 09:28:03 följande:

Var på kontroll igår. V 38+0. Igångsättning planerad till torsdag, hade 1 cm mjuk tapp kvar sa dom så kommer förmodligen behöva dricka nåt på Tors o så kommer det igång på fredag. Han ville ej stoppa in fingret för långt för då kanske det kommer igång sa han. Men han kunde känna huvudet? Inlagd hela tiden. Här får man ej en tid sådär utan dom ringer på morgonen och säger när man ska komma. Kan också bli skjutet på om dom har mycket.

Kul! Då kanske vi får ungefär samtidigt då om jag blir igångsatt på fredag! Låter som om vi var på ungefär samma stadie...men att läkarna reagerar olika :-/

Ja, ja, lycka till i morgon.
  • tomten12
    Vargen070918 skrev 2018-03-14 10:02:01 följande:

I går, 22:33, kom vår bebis äntligen. BF+12 och han har fjällande hud på händer och fötter vilket tyder på att han är välbakad

Vi mår fint och förlossningen gick bra, ngt snabbt kanske. Vi kom in vid 20:30 då var jag öppen 4-5 cm. Sen gick det fr 6-9 cm på några minuter. 2 krystvärkar och sen var han i vår värld!

3700 g och 50 cm lång <3

Lycka till alla! Jag vet att väntan är olidlig men helt klart värt det! Stor kram fr BB

Grattis!!
  • tomten12

Själv har jag idag hittills sysselsatt mig med stryka, tvätta å sortera mammakläder...det som ska säljas å det som skall lämnas tillbaka. Resultetade i att jag även sorterade resten av garderoben..strök de vanliga kläder åntog fram det som funkar att amma i. Med andra ord är jag redo för bebis En kofta kvar till ena storasyrran å sticka klart bara

• tomten12
    änglarsmå skrev 2018-03-14 23:37:25 följande:

Var tvungen och gå på toa akut vid 22.30 blev glad hahaha men bara lite molvärk nu inget ovanligt. Vi får hålla tummarna att nåt händer snart har en jävla halsbränna då han rört på sig överdrivet mycket idag. Ang hinnsvepning så verkar det inte funka lr vad hon nu gjorde på mig...ska dit imon igen så får se status

När min första dotter kom vart jag apdålig i magen strax före.värkarna kom...Som om man ätit ngt dåligt gick på dass mellan varje värk, å tog med mig extra mjukt toapapper till förlossningen

Håller tummarna!
  • tomten12

Nå? Inga uppdateringar? Inga känningar?

Jag tycker mig känna hur det ilar å har sig i tappen..men vad vet jag. Säkert önsketänkande.

• tomten12

Ångesten över nästa igångsättningsunderökning i gång. Sitter i bilen in å kommer garanterat få åka hem utan bebis igen...dryga timmen i bilen med bubblande skalle deluxe.

• tomten12
    änglarsmå skrev 2018-03-16 10:28:00 följande:

Eftersom jag inte har bebis än så kommer säkert du får det utan problem då jag aldrig kommer få bebis.....jo så känns det! Lycka till och jag hoppas det blir som du vill

Ganska tvärsäker på att de kommer skicka hem mig igen...fick ett rum inne på förlossningen att vänta i...minte psykiskt påfrestande alls....
  • tomten12

Eftersom jag inte har bebis än så kommer säkert du får det utan problem då jag aldrig kommer få bebis.....jo så känns det! Lycka till och jag hoppas det blir som du vill

Har du varit in på dagens koll?
  • tomten12

Ganska tvärsäker på att de kommer skicka hem mig igen...fick ett rum inne på förlossningen att vänta i...minte psykiskt påfrestande alls....
    änglarsmå skrev 2018-03-16 13:51:59 följande:

Öppen 4 cm så igångsättning imorgon! Ber till Gud om en frisk levande bebis!

Härligt! Nej...inte alls. Lite bättre hade det blivit sen i tisdags, men inte tillräcklogt. Åter söndag.

Lycka till i morgon!
    änglarsmå skrev 2018-03-16 12:08:10 följande:

Nä men ska dit strax, bor nära MVC så går om 5 min dit. Ska stå på mig har ju gjort kontroller just för att vi ska planera igångsättning var öppen 2,5 cm igår lite mer framåtlutad tapp än i tisdags också så det räcker ju för att ta hinnorna enligt BM räcker 2 cm till och med. Ska kräva igångsättning idag eller imon nu får de ge sig. Varför annars planera och undersöka om de inte vill följa vår planering....sorry inlägg långt men frustrerad.

Hur går det för dig??? Positiva nyheter?

Urk, nej. . Här blev det hemgång. Återbesök söndag.
  • tomten12

Igångsättning idag! Första dosen cytotec i magen. Var tydligen mer mogen idag..

• tomten12

Ni som förr nyligen, vad hade ni för smärtlindring? Här föreslår de sterila kvaddlar å bäckenbottenbed. Är rädd för kvaddlar dock...

Sist hade jag lustgas å tens bara..

Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !