Inlägg från: tomten12 |Visa alla inlägg
  • tomten12

Mindre en 50 dagar till bf !

faglin skrev 2018-02-23 18:37:43 följande:
    Vad gör dom då? Kontrollerar tills du är mogen för igångsättning? Ska också sättas igång. Tredje barnet för mig med. Bf 27 mars men de ska sätta igång mig i v 38.
    När har du tid? BF 31/3, tid för första undersökning 13 mars ( 37+2)
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-02-26 18:49:43 följande:

Är det vanligt att de små liven vänder sig och hamnar i säte efter vecka 38? Hände nåt igår kände jag pga av smärtan och idag när jag kollade hjärtat på bebisen så var de på andra sidan magen och en aning högre upp. Känner extremt mycket rörelser efter detta. Bebisens huvud har varit rörligt sist vid kontroll.

Oh no. Det är säkert möjligt, men tveksamt..? Känner du rörelser på andra ställen än innan?
  • tomten12
    faglin skrev 2018-02-26 18:13:00 följande:
    Tror att jag är i 37+6 då undersökningen är. Bf 27 mars och undersökningen är samma dag som du. :)

Är väl lite upp till mig om de ska sätta igång mig även om jag ej är mogen då.
    Här sätter de inte igång en om det inte är av medicinska skäl om man inte är mogen... Då får man snällt komma tillbaka några dagar senare och kolla om man är mogen.
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-02-27 09:37:48 följande:
    Känner mer spetsiga rörelser eller hur man ska förklara på vänster sida mest uppe men även nere och mer tung ner till...ska till barnmorska kl 13 idag så får svar domen gud vad man hinner tänka innan!!!
    Jag tycket det låter som om den har sjunkit ner lite, a la ruckbar eller fixerad?
    Min bebbe är ffa rörlig, och jag har inte fått den där tunghetskänslan än. Jag kan snarare känna att det kan ju inte vara dags snart alls för våran del, för jag är så smidig, otung och lättmanövrerad än.
  • tomten12
    Vargen070918 skrev 2018-03-03 17:21:51 följande:
    Åh tack för ditt inlägg! Just igångsättning är jag lite orolig för, just att det ska bli utdraget. BF +2 idag. Bara att forts vänta...
    Usch vad segt. Jag har tid för igångsättning om en vecka, och hoppas innerligt att jag är lite mogen då. Förra igångsättningen var jag öppen 1-2 cm 37+4.

Är du omföderska?
  • tomten12
    Vargen070918 skrev 2018-03-05 13:44:33 följande:
    Ja det är min tredje. Två första kom innan BF så det här är ju olidligt! BF +4 idag ????

Håller tummarna för dig!
    Oj, ja.. Jag har liksom räknat med att det kommer att ske i v 38 för att det gjorde det med andra barnet ( första kom av sig själv på BF+1)... Nu blir jag skraj att jag också kommer att få gå till BF.. Tyvärr inte alls vad jag räknat med, men det hade säkert inte du heller?

Men, varje dag inget händer ökar ju oddsen för nästa dag!

Håll ut!
  • tomten12
    Vargen070918 skrev 2018-03-05 19:36:32 följande:
    Nej det här var inget jag räknade med

Har dessutom haft förvärkar sen v36 vilket inte gör det hela enklare men som du säger , en dag närmare varje dag
    Ja håll ut! Håller tummarna för dig hela tiden. De sista veckorna är inte kul, men det är väl så motiverade inför själva förlossningen!!
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-03-07 09:55:24 följande:
    Fasiken då måste vara mogen snart för igångsättning tycker man.... att det ska vara så envist just denna gång. Alla snackar om hur snabbt det går med tredje sådant bullshit nr 1 var bästa graviditeten någonsin för mig födde prick 38 och liten välskapt flicka på 2800 g
    När har du BF ? Urk, blir alldeles stressad av att de inte sätter igång er. Jag har ju tid för kontroll inför min igångsättning tis 13/3 ( 37+2) och jag har tyvärr räknat kallt med att han kommer ut innan 37+6.. Men börjar känna att man kanske inte ska ta det för givet längre.. att man är öppen då bara för att man var det sist...

Håll ut tjejer!
  • tomten12
    JTo skrev 2018-03-07 11:01:09 följande:

Jag har 35 dagar kvar idag och jag är så leds!

Jag får sammandragningar så fort jag ställer mig upp eller rör mig snabbare än snigeltakt, revbenen känns som att de har varit med om en bilolycka, jag är antigen dödstrött eller jättepigg och alltid vid fel tillfällen, mår illa på morgonen och får halsbränna så fort jag lägger mig ned, är konstant hungrig men kan knappt äta för då börjar jag må dåligt.
    Dessutom åker maken till jobbet 0615 de flesta dagar så det är jag som sköter väckning av storasyskonen och lämning på skolan!

Världens gnäll nu men jag är såååå leds!

Man får gnälla! Jag har mått bra ändå tills imåndags. då small det till. Började vanka som en pingvin ( klassiska gravgången), stöna så fort jag måste röra på mig, och börjar få ont i svanskotan.. Så nu får det fanimej vara dags.

Men jag hävdar bestämt att man måste må såhär i slutet.. för att finna motivation inför förlossningen! Om man mår finemang är man kanske inte lika sugen på en förlossning
  • tomten12
    svartafåret skrev 2018-03-08 04:41:05 följande:
    Håll ut. Mitt vatten gick igår kväll bf +2. Hemma nu och väntar på värkar annars blir det igångsättning på fredag. Hoppas det kommer av sig själv.
    halleluja!!!! Här händer det grejer! Kul!

Just kommit hem från min sista besök hos BM.. alla siffror okej och han var ruckbar. Alltid nåt! Totalt +11 kg. Räknar ner dagarna... 1 arbetsdag kvar ( idag räknas inte) och sedan 4,5 dgr till kontroll för igångsättning...
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !