Mindre en 50 dagar till bf !
Hur många dagar har alla kvar nu ?
Själv exakt 30 dagar
Hur många dagar har alla kvar nu ?
Själv exakt 30 dagar
Ser att det är många som har problem med förstoppning och hemorojder. Är själv sköterska och kan tipsa om lite. Bra att äta fibrer men viktigt att dricka mycket vätska med(motsatt effekt annars). Vill man inte ta laktulos tex så är katrinplommon, päron extra bra:) röra på sig ( i den mån det går) är bra:) Kul att läsa om alla som snart ska ha:) är foglossnings smärtan olika från dag till dag eller har ni lika? Vissa dagar tar jag mig knappt upp ur sängen och andra känns det knappt, knäppt
34+0 idag så nu är lungorna typ klara också!
Så himla skönt!
Jag har nån slags tanke om att kunna jobba tills 16/2 men vi får se hur det går (BF 4/3).
Längtar ihjäl mig!
Tänkte bara höra hur ni känner inför slutet av grav samt förlossningen med tanke på alla sjukdomar som härjar nu?
Jag försöker ta det med ro men nu när halva kontoret antingen ligger hemma med magsjuka eller flunsa känns det så där.
Vilken mardröm att ligga sjuk när förlossningen drar igång
Hur går det för alla?
Nu har jag ungefär 35 dgr kvar, så än kan man inte börja nedräkningen på allvar ( även om jag börjat nedräkningen av arbetsdagar), men är det bara jag som tycker att tiden går långsammare och långsammare ju närmre man kommer?
Fast på ngt märkligt vis så går ju veckor ändå..
Jag har hela tiden tänkt att det är sååå långt kvar tills den skall komma, att jag inte ens börjat fundera på inköp och dylikt.. så jag blev jättestressad för ngn vecka sedan, så nu är jag snart klar med allt. Bara det sista mysiga pysslet i lillens rum kvar.
Längtan efter att träffa den i magen blir ju inte lättare ju närmre man kommer direkt
Ovissheten tycker jag är jobbig. Sambon jobbar borta så lite svårt att planera. Vill ju ha honom med:) slemproppen gick igår. Har den gått för nån ?
Alltså, ber om ursäkt redan nu för gnäll..
Men ja är less på att gå så här nu. Foglossning , värst i fram , ont i höfterna, halsbränna , ständigt kiss och bajs nödig , Sd o förvärkar som varvar mellan milda o onda. Svettningar och trött... Ja de va inga positiva saker alls
Tur säger ja bara att man får något fint för det !
Sover på soffan nu för tiden då ja inte kommer upp från sängen längre , de gör för ont. Att inte kunna leka med barnen ger mig dåligt samvete trots att dom är relativt stora och förstår.
Tur man har en förstående man som gör allting just nu.
16 dagar kvar och ja tycker det går så långsamt...
Så , då har ja gnällt av mig lite:) hur mår ni andra ?
Är det fler än jag som ofta vaknar tidigt? Flera ggr under senaste veckan har jag vaknat runt 3-4-tiden med förvärkar. Natten till igår var ett undantag och hela gårdagen var lugn. Men så i natt orolig sömn igen och vaknade vid 4. Ligger nu i soffan och väntar på att tiden ska gå alt att det är på riktigt den här gången.
17 dagar till BF.. ..
Legat här i sängen sedan typ 3 vaknade denna gången av en plogbil utanför som aldrig blev tyst!!!! Sen var det 4 toabesöket sen SD sen började han stretcha lite....nu känns det onödigt att somna om pluss börjar bli hungrig.....23 dagar kvar här
Jag tycker känslan i kroppen förändrades i går. Svårt att förklara men det känns annorlunda längre ner i magen och de förvärkar jag har har annan karaktär.
I morse kom också graviditetens första kräka. Det var förvånande trots att jag fått kväljningar hela graviditeten när jag borstat tänderna. Så det var väl iofs dags i v.38
Får väl se om det blir några alla hjärtans dag-bebisar i tråden