Fliselisan skrev 2018-01-10 19:48:09 följande:
Hej, hoppar gärna in i tråden med 41 dagar kvar. 2a barnet, 8 år sen sist precis som någon annan i tråden.
Har varit väldigt illamående under hela graviditeten och mår fortfarande illa av och till. Mycket halsbränna och sover numera väldigt dåligt, allt mer sammandragningar, får promenera i snigeltakt, men mår annars bra.
Måste vara jätteskönt för er som är hemma redan, ska själv arbeta till sista januari....15 dagar till..
Nu börjar ju tankarna kring förlossningen...har ni andra packat BB väskan?
Det är jag som har 8 år sen sist :) Tycker synd om dig som fortfarande mår illa. Jag gör det ibland men absolut inte som de första 12 veckorna.
Däremot har jag mer och mer ont i svanskotan, höfterna och bäckenet. Men det är väl bara att stå ut misstänker jag.
Jag har inte packat BB-väskan än men inhandlade för någon dag sedan lite apoteksprylar som jag tror är bra att ha hemma efter förlossningen.
Sen ska jag till Maxi och hämta en Liberobox och köpa bindor mm. Men det tar jag när jag ändå ska dit :)
Jag känner mig inte så stressad över att fixa klart allt men visst börjar det närma sig. I månadsskiftet kommer vår vagn och sen ska skötbordet monteras, men det är väl i stort det som är kvar.