Inlägg från: Linda2barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Välkommen alla nya

Ja denna tråd ÄR till för att gnälla .. ;) tänkte mer på dom kära familjemedlemmarna hemma som kanske e trötta på o höra hur vi mår. Haha ...

Så roligt att vi är så många ändå .

• Linda2barnsmamma
    MatildaBergen skrev 2018-01-13 12:15:00 följande:

Såg nu att smilisar blir frågetecken. Men det är glada smilisar i mitt inlägg alla fall :D

Jag och min sambo var båda överens om att vi inte ville veta :)

Hur många här tänkte samma sak?:)

Ja o min man har inte kollat kön i någon av de 3 graviditeterna ... Hade möjlighet förra veckan igen i v.33 men kände att, har ja väntat 33 veckor kan ja vänta 7 till ..... Man kan inte få för många överraskningar.

Dock , hade ja fått välja från början så hade jag kollat denna graviditet , men männen prata mig ur de där:-P
  • Linda2barnsmamma

40 dagar här....

Ja är helt slut... både kropp o psyke.. att inte få sova och sen ha två barn som vill roas och va med mamma

Foglossningen har förflyttat sig till mest främre fogarna så de känns som hela underlivet ska lossna... vet inte om det beror på fixering el nått.

Ska till bm i morgon så vi får se.. :)

Hur mår ni resten ?

• Linda2barnsmamma

Här är det 38 dagar kvar !!

Var hos bm igår. Bebis ligger neråt, lite rörlig fortfarande men hon tror bebis kommer ligga kvar så :). Den är ju lite större , +10% enligt TUL.

Fortfarande problem (STORA) med fogarna och illamåendet som kommit tillbaka .. usch. Smärta överallt i kroppen. Känner mig lite sjuk. Halsbränna... Ja alltså känns som ja enbart klagar just nu :-P

Ni alla får ta de försiktigt ute på isen ! hihi

• Linda2barnsmamma

Alltså... är det någon mer en ja som har typ kramper i ändtarmen ??? Inget speciellt roligt ämne men de e ju hemskt ibland... i samband med en Sd så värker det i rumpan.. :-P

Undra om bebis ligger på tarmen.. Haha

• Linda2barnsmamma
    juliazim skrev 2018-01-21 10:24:35 följande:

Samma här plus att blygdläppar har svullnat upp. Ser ut som en babian och trycker och värker.

Men det är ju hemskt.. krampar riktigt ordentligt i baken när de trycker på i magen... hjälper ju inte o gå på toa heller... de gör både ont o är obehagligt... ska Maila min bm i morgon o höra :)
  • Linda2barnsmamma

Alltså, ber om ursäkt redan nu för gnäll..

Men ja är less på att gå så här nu. Foglossning , värst i fram , ont i höfterna, halsbränna , ständigt kiss och bajs nödig , Sd o förvärkar som varvar mellan milda o onda. Svettningar och trött... Ja de va inga positiva saker alls

Tur säger ja bara att man får något fint för det !

Sover på soffan nu för tiden då ja inte kommer upp från sängen längre , de gör för ont. Att inte kunna leka med barnen ger mig dåligt samvete trots att dom är relativt stora och förstår.

Tur man har en förstående man som gör allting just nu.

16 dagar kvar och ja tycker det går så långsamt...

Så , då har ja gnällt av mig lite:) hur mår ni andra ?

• Linda2barnsmamma
    Fliselisan skrev 2018-02-09 12:36:19 följande:

Känner mig precis som du....vaknade 2 inatt med värk i höfterna, trots 2 alvedon vid 23 tiden. Har sedan letat sovställningar som gör minst ont för att slutligen gå upp 06.

Halsbrännan från helvetet! Kan inte ens äta bananer längre...lagade en härlig mustig köttgryta igår, straffet idag är att äta spagetti med inget på typ och havregrynsgröt. Suck!

Min man peppar och tycker jag är strong, han säger att han aldrig skulle stå ut.

Men precis som du säger väntar vi på nåt fint :)

Har haft städnojja idag, bytt lakan, tvättat, rengjort ugn och fläkt, badrum...ska dammsuga och torka golv nu...orkar egentligen inte men vill ha det fint om lillen dyker upp här snart...

Ja det är hemskt det här.. det är ju vårat 3e barn så borde ändå va lite van men nej , ja kommet aldrig bli det. Haha . Ont när man ska somna o ont när man vaknar.

Ja städar lite pö om pö varje dag. Sen hjälper min 8 åring till mycket nu då hon tycker det är kul o städa så det är ju bra . Haha

Mannen brukar storstäda på helgerna medans ja plockar och städar det jag kan och orkar under veckorna .

Hur långt har du kvar ?
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !