Anonym (RS) skrev 2018-01-08 09:19:35 följande:
Jag behöver vara med här också.
Har gått upp långsamt sen jag träffade min man för tre år sen, för mycket mys ...kanske någon kan relatera? Nu väger jag nästan lika mkt som när jag varit höggravid! Har pga viktökning och stillasittande fått tillbaka gamla krämpor i en led och känner hur konditionen blivit sämre. Känner mig så stel och tung....
Mitt delmål är att klara en en skidresa på påsklovet och att då kunna ha mina skidbyxor...målet annars är att komma ner till nästan den vikt jag hade för tre år sedan, ett par kilo mer är ok så siktar på det!
Jag behöver sluta med fika, godis och snacks, minska på vin. Behöver äta mindre portioner också. Socker är mitt största problem.
Hittade en sockerdetox mini på nätet som start som jag kör nu tre dagar bara för att komma igång!
Vikt idag 65,5
Midja 82
Målvikt 59
Tillägg - jag behöver inte gå ner 10 kg men hoppas det är OK att jag hänger på ändå! För tre år sedan vägde jag 57.
Sen om träning - för ett halvår sen blev jag påkörd och kunde inte röra mig alls mycket till en början pga allvarlig hjärnskakning. Jag har fortfarande problem med en hand och en fot (viker sig ibland) men nu har jag klartecken från sjukgymnast att anstränga mig mer än promenad.
Jag känner inte någon lust alls att gå till gymmet (bor nära ett men har inte köpt årskort där än, brukar ha det). Men kanske borde jag göra det ändå...håller på och funderar. Har anmält mig i en kurs i Pilates som börjar i februari, det är bra för rörlighet så det blir bra i alla fall. Men det "hjälper" inte särskilt mycket för viktnedgång.
Har aldrig haft problem med vikten förr, så detta (inte kunna ha 30% av mina kläder, att känna stor påverkan på konditionen, vara "tung", magen är i vägen när jag knyter skorna, är väldigt trött, sugen hela tiden mm) är jobbigt för mig! Jag har en liten, liten motivation just nu som jag hoppas kan arbeta upp bland annat genom att vara med i tråden.