• Usop

Vad är det för fel på det här j*vla landet egentligen?

Så här blir det när sossar styr,socialdemokrater älskar kriminella och daltar med dom ,så länge du inte stjäl skattepengar ofc enligt sossarna får bara dom stjäla av folket

• Usop
    Allsw skrev 2018-01-06 20:43:18 följande:

Rätssystemet är lite ur synk med det allmänna rättsmedvetandet. Det är därför det funkar för politiker att prata om "hårdare tag". Men det finns också anledningar:

- man kan inte döma folk utan att det är ställt utom varje rimligt tvivel att de är skyldiga. Jag tror faktiskt att de ändrat på en del saker så att man inte längre kan skylla på varandra som i Lindomefallet utan båda åker dit för tex medhjälp.

- om man låser in folk på tex 30år för sexbrott så förlorar förövaren inget på att döda offret för att öka chansen att dölja brottet. Saker eskalerar om man ändå är körd och inte har något att förlora.

Det som verkligen stör mig är att polisen inte utreder, inte lyckas klara upp det man faktiskt utreder och att tex skattebrott straffas hårdare än brott mot en faktisk person. Likaså att det finns områden där brottsligheten tagit över och att vi har politiskt tillsatta nämndemän (amatördomare) som har ökänt dålig kunskap.

Diktatorer och narcissister göre sig icke besvär som politiska ledare däremot.

Jaha men då behöver vi inte ha några lagar då? Kan låta folk göra som dom vill

Så funkar det inte lilla vännen, titta på Japan dom har både dödsstraff och extremt hårda straff för våldtäkter och dom är världens säkraste land ,och dom har minst invandring och kräver anpassning WOPS oj shit sry nämnde elefanten i rummet elakt av mig dumma dumma rasist Usop säg inte sanningen då blir pk maffian arg
Svar på tråden Vad är det för fel på det här j*vla landet egentligen?