• Göttfaktiskt

Nyttigare alternativ till att grilla korv?

Hej! Har ni några bra tips på bättre/proteinrikare alternativ till att grilla över öppen eld med pinne? Trots att korven innehåller mycket kött (hög köthalt) så kommer ju den även med en fetthalt på runt 20%. Vad skulle då kunna vara ett bra aleternativ att grilla på pinne om man vill få i sig mer protein men mindre fett?:)
    mvh
  • Svar på tråden Nyttigare alternativ till att grilla korv?
  • monstretmonster
    Tow2Mater skrev 2018-01-08 03:40:38 följande:

Det är mycket bra for de goda bakterierna i tarm/mage.

O om hon e en tjockis så bör hon endå inte äta de
  • Rymdmoln
    monstretmonster skrev 2018-01-08 02:30:30 följande:

Om du e övervicktigt ska du inte äta sånt .

monstretmonster skrev 2018-01-08 02:30:30 följande:

Om du e övervicktigt ska du inte äta sånt .

Tack för omtanken men är snarare underviktig :)
  • annabellelee

monstretmonster skrev 2018-01-07 21:37:24 följande:
    Inte bra o banta me vv , de kan jag säja av erfarnehet punkt slut .
    Jag bantar inte med viktväktarna. Dina åsikter om deras bantingsrörelse får du ta i en annan tråd.

Men det finns en korv av märket viktväktarna som har 3% fett. Den äter jag ibland om det ska grillas, och den smakar som en vanlig grillkorv tycker jag. 
  • monstretmonster
    Rymdmoln skrev 2018-01-08 07:25:31 följande:

Tack för omtanken men är snarare underviktig :)

Ja de säjer du nu men så lät de inte när du startade tråden !!! Bättre o hålla sig till sanningen enligt mig . Vad väger du då ?
  • monstretmonster
    annabellelee skrev 2018-01-08 07:32:56 följande:

Jag bantar inte med viktväktarna. Dina åsikter om deras bantingsrörelse får du ta i en annan tråd.

Men det finns en korv av märket viktväktarna som har 3% fett. Den äter jag ibland om det ska grillas, och den smakar som en vanlig grillkorv tycker jag. 

Fritt land så de så .
  • Snacka
    monstretmonster skrev 2018-01-08 07:45:23 följande:

Fritt land så de så .

Lika fritt land för henne att svara dig. Inte speciellt trevligt att skriva tjockis till andra människor. Ett fritt land innebär inte att man behöver vara otrevlig mot folk.
  • monstretmonster
    Snacka skrev 2018-01-08 08:00:02 följande:

Lika fritt land för henne att svara dig. Inte speciellt trevligt att skriva tjockis till andra människor. Ett fritt land innebär inte att man behöver vara otrevlig mot folk.

Varför bryr du dig ?! Hon ska erkänna om hon e tjock o inte ljuga .
  • Snacka
    monstretmonster skrev 2018-01-08 08:04:53 följande:

Jag bryr mig när människor är otrevliga mot andra. Att du nu dessutom är mer elak gör att jag bryr mig än mer. Jag tycker inte mobbning hör hemma i vårt samhälle.
  • monstretmonster
    Snacka skrev 2018-01-08 08:09:06 följande:

Jag bryr mig när människor är otrevliga mot andra. Att du nu dessutom är mer elak gör att jag bryr mig än mer. Jag tycker inte mobbning hör hemma i vårt samhälle.

Jag e inte otrevlig men gillar ej när folk ljuger !
  • Rymdmoln
    monstretmonster skrev 2018-01-08 08:04:53 följande:

Men jisses vad har du emot överviktiga? Lägg av.
  • monstretmonster
    Rymdmoln skrev 2018-01-08 08:33:33 följande:

Men jisses vad har du emot överviktiga? Lägg av.

Så du erkänner att du e tjock i a f ? De e ljugandet jag inte klara av .
  • Snacka
    monstretmonster skrev 2018-01-08 08:35:19 följande:

Erkänner du att du är tjock eller ska du ljuga om det? Annars hade väl du inte vetat om hur det är att banta med VV. Tycker du det är okej att vi därför kallar dig tjockis i resten av tråden?
  • trash panda
    monstretmonster skrev 2018-01-08 07:44:53 följande:

Ja de säjer du nu men så lät de inte när du startade tråden !!! Bättre o hålla sig till sanningen enligt mig . Vad väger du då ?

Eh, okej, nu reder vi ut det här:

1. Det var inte hon som startade den här tråden.

2. Vad andra människor väger har inte du med att göra.

3. Du väljer att utan anledning gå till otrevliga angrepp på vilt främmande människor i en tråd om grillkorv. Det är inte rimligt.
  • monstretmonster
    Snacka skrev 2018-01-08 08:51:10 följande:

Erkänner du att du är tjock eller ska du ljuga om det? Annars hade väl du inte vetat om hur det är att banta med VV. Tycker du det är okej att vi därför kallar dig tjockis i resten av tråden?

Nej jag inte tjock . Hon däremot ljög om de och tror hon kan smälla i sig vitt bröd . Sen ljuga o säga hon är smal hahaha som att någon skulle tro på det .

O nej du kallar inte mig för det ordet . Du vet inte varför jag sa de om vv ens
  • Snacka
    monstretmonster skrev 2018-01-08 09:00:11 följande:

Nej jag inte tjock . Hon däremot ljög om de och tror hon kan smälla i sig vitt bröd . Sen ljuga o säga hon är smal hahaha som att någon skulle tro på det .

O nej du kallar inte mig för det ordet . Du vet inte varför jag sa de om vv ens

Om du inte vill bli kallad tjockis i ett anonymt forum föreslår jag starkt att du låter bli att kalla andra för det. Om du inte vill bli påhoppad själv, gå inte på andra. Du förutsätter saker om TS men begär att andra inte ska göra det om dig.

En väldigt gammal och enkelt regel: Gör inte mot andra det du inte vill andra ska göra mot dig.
  • monstretmonster
    Snacka skrev 2018-01-08 09:06:22 följande:

Om du inte vill bli kallad tjockis i ett anonymt forum föreslår jag starkt att du låter bli att kalla andra för det. Om du inte vill bli påhoppad själv, gå inte på andra. Du förutsätter saker om TS men begär att andra inte ska göra det om dig.

En väldigt gammal och enkelt regel: Gör inte mot andra det du inte vill andra ska göra mot dig.

E du också tjock eftersom de värkar så känsligt för dig ? Varför ens lägga dig i
  • Kia82

Grillspett med kyckling, grönsaker och svamp t.ex.

• Loigios
    monstretmonster skrev 2018-01-08 08:35:19 följande:

Du gnäller när folk går på dig när du rökte vid din förra graviditet och nu när du är gravid igen så röker du igen, då ska folk visa respekt för dig. Men det går jättebra att hugga på andra... lite dubbelmoral där va?
  • Coccolina
    monstretmonster skrev 2018-01-08 09:11:42 följande:
    E du också tjock eftersom de värkar så känsligt för dig ? Varför ens lägga dig i

Vad är ditt problem? Man kan vilja äta nyttigt utan att vara tjock. Man kan vara smal och hälsosam fast man äter vitt bröd.

Och om du inte tycker om att kallas tjock bör du heller inte kalla någon annan det. 

Ingen har ljugit för dig.

Men med tanke på hur du skriver och din stavning så är du troligen väldigt ung eller så har du någon form av annan funktionsvariation. Inte bara dyslexi även om det skulle förklara stavningen, men ditt sätt att reagera tyder på att det antingen finns något annat eller så är du väldigt ung. 

Det du behöver ta till dig är att ingen ljuger för dig, och det är inte ok att kalla någon för tjockis, framförallt om du inte själv vill kallas det!

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Nyttigare alternativ till att grilla korv?