Anonym( Kirsten), tack<3...när jag mailade Mammas boende efteråt så svarade dom inget ang min fråga om den andra dosen.
Jag ber om att få journalen hemskickad, i den står det fel klockslag, dom har flyttat den första dosen bakåt i tid, så att det står att det är 4 tim mellan doserna.
Jag påpekade att detta var helt fel, det var ju jag som ringde efter dsk och därför vet jag att det var max 45 min mellan doserna.
Fick aldrig svar.
Anonym(ssk), tack för ditt inlägg, men som jag skrivit här i tråden, var min mammas andning snabb,
Men efter att hon fått den första dosen dämpades den pyttelite men hon andades med samma frekvens.
Efter andra dosen blev andningen lite långsammare men verkade tyngre för henne att andas då.
Min tes är att morfinet gjorde det svårare att ?driva? andningsarbetet och därför orkade hon inte, eller/och blev kontakten med andningscentrat i hjärnan försämrat.
Denna typ av snabba andning var kanske takypne el kussmaul( kan inte tillräckligt för att avgöra vilket).
Pga:
Störningar i kroppens syra/bas balans
Obalans mellan syre/koldioxid halten i kroppen( hon försökte blåsa ut koldioxid)
Cirkulationssvikt
Lungorna började fyllas med bätska
Sepsis?
Ja inte vet jag.