Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Slentrian i sexlivet

Anonym (sexolust) skrev 2018-01-04 16:46:50 följande:

Känner igen mig i din frus beteende. De gånger jag tappar mina erotiska känslor har jag agerat som henne och bara velat ha mekaniskt sex, lite som onani och för att stå ut för husfriden som du skrev. Hade en fin och attraktiv partner med snygg  kropp och väldigt duktig och omtänksam i sängen men tappade ändå attraktionen och kärleken. Det hade inte spelat någon roll vad han än hade gjort med sig själv eller mig. Det hade aldrig kunnat återvända mer än bara korta stunder som en slags konstgjord andning. När det tog slut sörjde jag en tid och bearbetade känslor innan jag gav mig ut och hade sex med andra- Och mycket riktigt fick jag tillbaks alls och blev som pånyttfödd och både förälskad och kär igen. Kvinnans attraktionsspan är kortare än mannens och väldigt komplicerad och kräver ständig vattning och olika typer av näring för att spira. Kvinnors psyken måste stimuleras, precis som ögonen och fantasin. För min del är sex helt ointressant utan stark åtrå, passion, mental stimulans och lekfullhet.Sen måste jag gilla mig själv och känna mig attraktiv. Många upplever en stor depression och förlust av både libido och självkänsla runt klimakteriet och får enorma problem med kroppens slemhinnor och annat.

Tala med din fru och säga allt det här och hur ni kan lösa era problem och hur ni skulle kunna få ett stimulerande sexliv som funkar för er båda. Lite kompromisser kan krävas och nytändningsbränsle. Lycka till du verkar vara empatisk och inkännande och ett bra kap.

Instämmer med föregående talare. De gånger det blir mekaniskt sex(om det blir något överhuvud taget), är när min kärlek till min partner tagit slut. Det kan bli lite bättre i perioder men de perioderna blir glesare och gleasare tills det tar slut. Varje gång jag träffat en ny så har jag varit rejält kåt. Alla mina förhållanden har inte slutat med att attraktionen tagit slut, det har varit andra orsaker i vissa fall. SÅ NI MÄN SOM GÅR OCH VÄNTAR PÅ FÖRÄNDRING, den kommer aldrig om ni inte träffar en annan. Sluta lura er själva, hon tänder inte på dig. Men med en annan man skulle ni undra vem ni varit tillsammans med.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Man) skrev 2018-01-05 20:03:31 följande:

Håller inte alls med. Du kommer aldrig kunna diskutera upp din fru på alla fyra och att hon självmant kommer tigga om att du ska ta henne hårdare var du vill.

Varje bokat sex med dig ser hon som att gå ut och rasta den halta hundvalpen med trånande ögon. Din enda lilla möjlighet du har är att göra dig mer attraktiv UTAN att berätta ditt motiv. Träna och bygg lite muskler, byt garderob, sitt inte hemma och tråna efter henne utan va lite självständig, träffa vänner, gå ut, flirta med andra när hon ser, visa (inte berätta) att du är ett kap. Få henne att inse att hon inte kan ta dig för givet. Processen kan säkert ta 1 år. Det funkar liksom inte att träna två gånger och berätta att du gör det för att hon ska bli kåt på dig igen.

Kvinnor tror bara att de vill ha den blödiga, känsliga och diskuterande mannen. Den mannen är bra men får i bästa fall lite sympatisex.

Jag håller inte med. Det spelar ingen roll vad han gör, har hon tappat lusten till honom så kommer den aldrig tillbaka. Jag har varit med om samma och trots att jag rent objektivt såg att han såg bra ut så blev jag ändå inte kåt på honom. Kan fortfarande tycka att han ser bra ut, men knulla honom vill jag inte. Däremot fanns det massor med andra som fick det att rinna till av bara tanken.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Man) skrev 2018-01-05 20:21:24 följande:

Jag säger inte att det fungerar. Det ger dock bättre möjlighet än att tjata och tråna. Vissa kvinnor kan inte ha ett sexliv med samma man 10+ år.

Jaså det tror du? Jag tror att kvinnor och män kan fortsätta tända på varandra hela livet om de har tur. Men om man en gång tappat attraktionen för varandra så är det kört.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Man) skrev 2018-01-05 20:52:55 följande:

Kanske den totala kåtheten du eftersträvar. Men de flesta av oss hittar nog ett sätt att ha ett normalt förhållande till varandra där vi känner mer än "ingenting". Jag kan bara beklaga att du måste börja om var tredje år för att du inte känner något längre. Tror inte du ska applicera hur du känner på alla. Min värsta mardröm skulle vara att bryta upp var tredje år, ha barn med 3 olikas bara för att det ska "rinna till" som du säger.

Den mannen jag talar om var jag tillsammans med i 18 år, så jag byter inte vart tredje år om det är vad du tror. Jag applicerar inte heller hur jag känner på alla andra, men min egen erfarenhet, vad jag läser samt vad jag ser och hör säger att det är det vanliga.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Man) skrev 2018-01-05 21:08:47 följande:

Du söker nog även bekräftelse på att ditt val var det rätta, man gör oftast det när man läser eller pratar. Söker liksom bekräftelse på det man tycker. Vet flera ink mig som har ett bra samliv efter många många år.

Fel. Jag behöver inte få mina egna tankar/val bekräftade av någon annan. Som jag skrev tidigare så säger jag också att de finns dem som lever ihop hela livet och tänder på varandra. Det jag hela tiden hävdat i denna tråd är att om attraktionen väl dött så är det kört. Det spelar ingen roll vad man gör, de känslorna kommer inte ändras.
  • Anonym (Samma)
    Blixter skrev 2018-01-09 22:04:03 följande:

Vi har varit tillsammans i 18 år och gissar på att det varit så här minst halva tiden.

Och ändå är du nöjd? Om jag var du och inte var nöjd skulle jag gå vidare, men du kanske ser framemot 9 år till?
Svar på tråden Slentrian i sexlivet