Slentrian i sexlivet
Gift/sambo sedan snart femton år tillbaka, tre barn i tonåren, bra förhållande i alla avseenden (har roligt tillsammans, gör saker ihop, har liknande intressen men möjlighet till egen tid också), men sexlivet känns alltmer mekaniskt från min sambos sida. Jag åtrår henne fortfarande och skulle kunna älska med henne varje dag om det gick men med familj blir det inte många tillfällen så vi planerar in sex en gång i veckan när vi kan vara själva hemma. Inte så spontant men enda möjligheten och hon gillar inte heller spontansex. Jag ser fram emot våra träffar i flera dagar innan men hon verkar inte tänka alls på sex och när det sker måste hon först vara på sin telefon och slappna av i en timme eller mer. Ok iofs men när vi har sex vill hon inte ha något förspel och inte kyssas (hon säger att hon har munsår men det har man knappast konstant i tio år) utan det ska vara pang på. Sexet är bra för det mesta och hon kommer alltid (smeker sig själv eftersom hon inte heller gillar att bli smekt) men det är aldrig spontant och hon vill aldrig ha annat än vanlig missionärssex (inget fel på det men förutsägbart). De få tillfällen vi får möjlighet till spontant sex vill hon sällan och om det blir av måste hon först hinna förbereda sig som hon säger, vilket låter mest som att vänja sig vid tanken. Det brukar vara bättre när vi druckit alkohol, hon har svårt att släppa annat (barn, jobb mm).
Det har varit så här länge nu och jag tror hon är nöjd men själv upplever jag det som om hon har husfridssex och inte längre är det minsta attraherad av mig (vilket hon förstås förnekar). En period började jag träna men då sa hon att om jag trodde hon skulle bli mer attraherad av mig om jag var tränad misstog jag mig. Jag vet inte vad jag ska göra. Hon vill inte prata om det och har blivit ganska pryd med åren (vi är runt 50) så jag har svårt att veta var egentligen skon klämmer. Det som är jobbigaste är känslan av att hon inte är ärlig mot mig om vad hon känner; jag skulle ha lättare att acceptera om hon sa att hon inte kände lust till mig längre än tvärtom när hennes beteende tyder på att hon inte är attraherad av mig. Jag har försökt få henne berätta om hon har några fantasier eller önskemål om hur hon vill ha det men hon vill inte prata om det alls. Jag älskar henne över allt annat men frustrerad över att inte veta vad jag kan göra. Tips, råd, eller liknande erfarenheter efterlyses tacksamt.